06 فروردين 1402 - 13:16
کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با ایبِنا:

راه‌اندازی مرکز مبادله سیگنال مثبت به اقتصاد ایران/ آرامش به بازار ارز برگشته است

راه‌اندازی مرکز مبادله سیگنال مثبت به اقتصاد ایران  آرامش به بازار ارز برگشته است
راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران اقدام و سیگنال مثبتی به اقتصاد ایران بود تا نیاز‌های ارزی پاسخ داده شود.
کد خبر : ۱۴۷۸۸۷

علی اسکینی، کارشناس بازارهای مالی و مدیر تحلیل و آموزش کارگزاری بانک صنعت و معدن در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: نرخ ارز تابع شرایط اقتصادی و سیاسی کشور است و با توجه به این که در حال حاضر حاکمیت به دنبال آرامش فضای سیاسی و اجتماعی در کنار توسعه ارتباط با جهان است، یک سیگنال مثبت به بازار ارز می‌دهد که به زودی مراودات ایران با جهان بهبود خواهد یافت و بهبود روابط سیاسی به بهبود روابط اقتصادی می‌انجامید، که این موضوع آرامش بازار ارز را در پی خواهد داشت.


اسکینی تصریح کرد: از طرف دیگر توافق با عربستان و اخبار مثبت از مذاکرات، کاهش انتظارات تورمی را به دنبال داشت که خود عاملی برای تثبیت آرامش بازار ارز است.


این کارشناس بازارهای مالی اضافه کرد: اگر حاکمیت بتواند گشایش‌های سیاسی را زودتر به نتیجه برساند می‌توان انتظار داشت که نرخ دلار همچنان روند نزولی خود را حفظ کند در غیر این صورت به دلیل انتظارات تورمی، چشم انداز قیمت‌ها با ابهام مواجه خواهد شد.


این تحلیل گر بازار‌های مالی ابراز داشت: بانک مرکزی یک تصمیم بسیار خوبی برای اقتصاد ایران گرفت و اقدام به راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران کرد، این اقدام سیگنال مثبت بزرگی به اقتصاد ایران بود تا نیاز‌های ارزی پاسخ داده شود و تقاضای انباشته‌ای که وجود داشت تا حد زیادی پاسخ تامین گردد.


اسکینی در پایان تاکید کرد: دومین اقدام مثبت بانک مرکزی این بود که به شرکت‌های پتروشیمی اجازه داد تا ارز خود را در صرافی‌ها به فروش برساند، در ادامه فروش ارز پتروشیمی در صرافی‌ها موجب شد تا حجم عرضه ارز در کشور افزایش یابد.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر