07 فروردين 1402 - 13:45
در گفتگو با خبرنگار ایبِنا مطرح شد؛

۵ عامل رشد بازار سهام در سال جدید/ افزایش امنیت سرمایه گذاری در بورس با راه‌اندازی مرکز مبادله ایران

۵ عامل رشد بازار سهام در سال جدید  افزایش امنیت سرمایه گذاری در بورس با راه‌اندازی مرکز مبادله ایران
یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد:کاهش قیمت دلار به موازات کاهش ریسک سیستماتیک می‌تواند امنیت سرمایه گذاری در بورس را افزایش دهد.  
کد خبر : ۱۴۷۸۹۵

احسان رضا پور؛ کارشناس بازار سرمایه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا، بورس را نسبت به سایر بازار‌ها برای سرمایه گذاری مستعد دانست و گفت: دلار موثر بر فروش شرکت‌ها از نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به بالای ۳۵ هزار تومان رسیده است، که این موضوع اثرات خودش را از هفته‌های آتی در سودآوری شرکت‌ها نشان می‌دهد و می‌تواند پشتوانه‌ای برای حرکت بورس به سمت جلو باشد.

 

وی افزود: ارزش دارایی شرکت‌ها در چند سال اخیر به علت تورم با جهش شدیدی همراه بوده، چون زمین و ساختمان عمده دارایی شرکت‌ها را تشکیل می‌دهند و این دارایی‌ها با رشد زیادی همراه بودند.

 

این کارشناس بازار سرمایه به یکی دیگر از پتانسیل‌های رشد بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: هم زمان با رشد بازار‌های دیگر، اُفت قیمت در سهام رخ داد که خود این امر بیانگر توانا بودن بورس برای رشد است. 

 

رضا پور تصریح کرد: فاکتور‌های بودجه مانند کاهش مالیات شرکت‌ها و موضوعاتی که روی نرخ تمام شده شرکت‌ها اثر می‌گذارد، محرک رو به جلو برای بورس است‌.

 

 رشد بازار سرمایه نسبت به سایر بازار‌ها در چندین ماه آینده

این کارشناس بورس در رابطه با کاهش نرخ دلار گفت: کاهش قیمت دلار به موازات کاهش ریسک سیستماتیک می‌تواند امنیت سرمایه گذاری در بورس را افزایش دهد. 

 

وی افزود: سود شرکت‌ها بر اساس دلار مرکز مبادله ارز و طلای ایران محاسبه می‌شود که نرخ آن با قیمت بازار غیررسمی فاصله دارد اما با این وجود اگر دلار از مقدار فعلی خود بیشتر ریزش کند گرایش سرمایه گذاران به سمت بازار سرمایه نیز بیشتر می‌شود.

 

رضا پور در پایان تاکید کرد: قیمت‌های جهانی و نرخ بهره دو فاکتور مثبت برای بورس است، البته سایر بازار‌ها مانند خودرو، ارز و مسکن به علت عدم جذابیت، فرصت سرمایه گذاری در بورس را افزایش می‌دهند، بنابراین تمامی عوامل باعث رشد بازار سرمایه نسبت به سایر بازار‌ها در چندین ماه آینده می‌شوند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر