خروج ثروت چین از سوئیس

خروج ثروت چین از سوئیس
بانک داران سوئیسی از خروج ثروت چینی‌ها ابراز نگرانی کردند.
کد خبر : ۱۴۷۹۴۴

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، بنا بر گزارش‌ها، سرمایه‌گذاران نگران امنیت دارایی‌های خود پس از مسدود کردن میلیارد‌ها دلار از وجوه روسیه توسط سوئیس هستند. گزارش شده که مقام‌های بانک‌های بزرگ در سوئیس هشدار داده اند که تصمیم این کشور برای حمایت از تحریم‌های مرتبط با اوکراین علیه روسیه، تاثیر منفی بر تجارت آن‌ها دارد. مقام‌های بانکی ناشناس به این رسانه گفتند که مشتریان ثروتمند چین به طور جدی نگران سپرده گذاری پول خود در بانک‌های سوئیس هستند، در حالی که برن سیاست بی طرفی خود را با مسدود کردن میلیارد‌ها دارایی روسیه به عنوان بخشی از تحریم‌ها کنار گذاشت.

در ماه فوریه، دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس گزارش داد که حدود ۸.۱ میلیارد دلار از پول روسیه به دلیل تحریم‌ها مسدود شده است. در همین حال، کردیت سوئیس، دومین بانک بزرگ سوئیس، بیش از ۱۹ میلیارد دلار دارایی روسیه را بلوکه کرد. یکی از مدیران هیئت مدیره گفت: ما نه تنها شگفت زده شدیم، بلکه از این که سوئیس وضعیت بی طرف خود را کنار گذاشت، مبهوت شدیم. شواهد آماری دارم که به معنای واقعی کلمه صد‌ها مشتری که به دنبال افتتاح حساب بودند، اکنون این کار را نمی‌کنند.

گزارش شده که این رسانه با مدیران شش بانک از ۱۰ وام دهنده بزرگ سوئیس درباره تجربه آن‌ها با مشتریان خصوصی صحبت کرده است. یک مقام ارشد دیگر گفت: مسئله تحریم‌ها برای مشتریان مطرح شده است. این موضوع قطعاً در اواخر سال گذشته یکی از موضوعات مورد توجه مشتریان بود. آن‌ها می‌پرسیدند که آیا پول‌هایشان نزد ما محفوظ است؟

به گفته یک تحلیل گر، بخش بانکداری سوئیس بزرگ‌ترین مقصد در جهان برای ثروت برون مرزی است که دارای یک چهارم کل ثروت جهانی است و ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد. به گفته یکی دیگر از مدیران بانک، سوئیس خیلی سریع علیه مشتریان روسی حرکت کرد.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر