10 فروردين 1402 - 14:33
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ایبِنا؛

نیاز‌های ارزی خدماتی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران تأمین می‌شود

نیاز‌های ارزی خدماتی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران تأمین می‌شود
طغیانی گفت: مرکز مبادله ایران در حال حاضر خیلی خوب کار می‌کند و باید برای اداره بهتر آن عرضه را تقویت کرد.
کد خبر : ۱۴۸۰۰۲

به گزارش ایبِنا، مرکز مبادله ایران از سه‌شنبه دوم اسفند ۱۴۰۱؛ بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار فعالیت رسمی خود را در حوزه معاملات ارزی (اسکناس و حواله) آغاز کرد. با راه اندازی این مرکز، نیاز‌های خدماتی بیش از ۶۰ سرفصل در این مرکز تأمین می شود.

 

مرکز مبادله ایران، دارای چندین تالار معاملاتی و عرضه ارز و طلا است که در مرحله نخست تالار ارز خدماتی و تالار حواله مرکز مبادله ایران در آن گشایش شد و فعالیت خود را شروع کرد. منابع لازم ارزی از محل صادرات شرکت‌های صنایع پتروشیمی، مس، معادن، فولاد، پالایش نفت، قیر و سایر صادرکنندگان در تالار حواله ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران تامین و جهت فروش به واردکنندگان عرضه می‌شود. نرخ معاملات ارزی در مرکز مبادله ایران در دو تالار نقد و حواله ارز بر مبنای منابع و مصارف ارزی کشور و بر اساس متغیر‌های بنیادی اقتصادی کشف و مبنای معاملات فیمابین قرار می‌گیرد.


مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم اصفهان در مجلس، درباره مرکز مبادله ایران به خبرنگار ایبِنا گفت: مرکز مبادله ایران به عنوان تعیین کننده نرخ مرجع ارز، در حال حاضر خیلی خوب کار می‌کند و اثرگذار است و نیازهای خدماتی ارزی متقاضیان را تامین می کند؛ همچنین باید برای اداره بهتر آن، عرضه ارز را تقویت کرد. وی در ادامه افزود: مرکز مبادله ایران باید عمیق‌تر از آنچه ناظر هستیم، رشد پیدا کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر