24 اسفند 1401 - 15:03
وزیر اقتصاد:

سامانه فکتورینگ به چرخه تامین مالی کشور اضافه شد

اقداماتی در دستور کار دولت قرار گرفت که از جمله آن راه اندازی سامانه ستاره برای توثیق دارایی‌های مردم جهت دریافت تسهیلات بود.
کد خبر : ۱۴۸۰۶۰

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ سید احسان خاندوزی؛ وزیر اقتصاد در آئین رونمایی از سامانه فکتورینگ بیان کرد: در اقتصاد ایران از اوایل دهه ۱۳۹۰ دچار چالش تأمین مالی شدیم به طوری که نظامات تأمین مالی کشور دچار سکته شد.

وی افزود: وزارت اقتصاد علاوه بر خزانه داری، وظیفه تسهیل تأمین مالی دولت را هم دارد.

وزیر اقتصاد درباره تسهیل تأمین مالی فعالان اقتصادی یادآور شد: اقداماتی در این حوزه در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت که از جمله آن راه اندازی سامانه ستاره برای توثیق دارایی‌های مردم جهت دریافت تسهیلات بود.

وی ادامه داد: از سایر اقدامات دولت می‌توان به رسمیت بخشیدن به اسناد رسمی برای توثیق دریافت تسهیلات از سوی فعالان اقتصادی، رونمایی از اوراق گام، تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، راه اندازی سامانه فکتورینگ که سه سال روی زمین مانده بود و فعالان اقتصادی از آن محروم بودند و همچنین ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود کشور بویژه در حوزه استارتاپ‌ها اشاره کرد.

وزیر اقتصاد گفت: اگر استعلام‌های دستگاه های نظارتی زمان بر نمی شد، سامانه فکتورینگ ۶ ماه پیش رونمایی شده بود ولی در نهایت توانستیم در سال ۱۴۰۱ از آن رونمایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: معیار ما برای شناسایی مدیران موفق از این به بعد این است که ببنیم کدام مدیر از این ابزار های جدید بیشتر و بهتر استفاده می کند.

خاندوزی رونمایی از گواهی سپرده نفت و میعانات را ابزار تأمین مالی دیگری عنوان کرد که در این دولت فراهم شده و افزود: یکی از مسئولان گدشته اخیرا در مورد این گواهی‌ها مدعی شده که اتفاق جدیدی نیست؛ این در حالی است که طرح جدید کاملا با موارد گدشته متفاوت است و دوستان باید با دقت بیشتری مطالعه کنند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: شیوه جدید بر اساس تحویل فیزیکی مبتنی بر پول ملی است و با تسویه کاغذی تفاوت دارد.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر