گلدمن ساکس:

بحران‌های جدید بانک‌های اروپایی را محاصره کرده است

بحران‌های جدید بانک‌های اروپایی را محاصره کرده است
استراتژیست‌های گلدمن ساکس توصیه‌های خود را در مورد بدهی بانک‌های اروپایی تغییر دادند.
کد خبر : ۱۴۸۲۰۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل الاهرام،‌ طبق گزارش بلومبرگ شرق، اوراق قرضه بانک کریدیت سوئیس و ارزش بازار آن در این هفته با انفجار بحران اعتماد در بانک سوئیس سقوط کرد و خط اعتباری ۵۰ میلیارد فرانک (۵۴ میلیارد دلار) از بانک مرکزی سوئیس برای رفع ترس کافی نبود.

استراتژیست‌های گلدمن، از جمله لطفی کروی، در یادداشتی در ۱۷ مارس نوشتند: تصمیم بانک ملی سوئیس برای تامین نقدینگی کلان و ارزان (Credit Suisse) این احساس را آرام نکرد و تا زمانی که مسیر آینده این بانک روشن نشود، ما معتقدیم که عملکرد بخش بانکداری اروپا همچنان تحت فشار خواهد بود و توصیه می‌کنیم به رتبه‌بندی خنثی بانک‌ها برگردیم.

منابع آگاه گفتند که UBS پس از اصرار رگولاتور‌های سوئیس در حال بررسی است که Credit Suisse را به طور کامل یا جزئی در اختیار بگیرد. آن‌ها افزودند که مشخص نیست آیا توافق ممکن است یا خیر. طبق گزارش فایننشال تایمز، انتظار می‌رود که مدیریت این دو بانک در آخر هفته به طور جداگانه برای ارزیابی ایده ادغام این تجارت ملاقات کنند.

فروپاشی ناگهانی بانک سیلیکون، ولی کالیفرنیا در این ماه لرزه‌ای را در سیستم مالی جهانی ایجاد کرد و Credit Suisse را تحت تأثیر قرار داد، زیرا از زمان زیان ۷.۳ میلیارد فرانک فرانک در سال گذشته با مشکل مواجه شده است. به گفته استراتژیست‌های گلدمن، این بخش احتمالاً به یک پاسخ سیاستی قوی‌تر برای ایجاد ثبات در بخش بانکداری اروپا نیاز دارد.

استراتژیست‌های گلدمن می‌نویسند، در ایالات متحده، بعید است که نگرانی‌ها در مورد بانک‌های منطقه‌ای به یک شوک سیستمیک تبدیل شود، اگرچه به دلیل تشدید استاندارد‌های وام دهی، احتمال بحران اعتباری افزایش می‌یابد.

سرویس سرمایه گذاران مودیز روز جمعه رتبه اعتباری بانک First Republic، یکی دیگر از وام دهندگان کالیفرنیا را کاهش داد، به این معنی که ممکن است پس از دریافت بسته نجات ۳۰ میلیارد دلاری، بدهی خود را نکول کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها