امریکا دست به دامان وارن بافت شد

امریکا دست به دامان وارن بافت شد
منابع آگاه خبر دادند، مقامات ارشد آمریکایی با وارن بافت، در مورد بحران بانکیِ در حال ظهور و راه‌های ممکن برای خروج از آن، گفتگو کرده‌اند.
کد خبر : ۱۴۸۲۵۵

به گزارش ایبِنا، بلومبرگ امروز به نقل از منابعی در دولت جو بایدن گزارش داد، مقامات ارشد آمریکایی با وارن بافت، سرمایه‌گذار و میلیاردر آمریکایی در مورد بحران بانکی در حال ظهور و راه‌های ممکن برای خروج از آن گفتگو کرده اند.

بافت که به «پیش‌گوی اوماها» معروف است، یکی از موفق‌ترین سرمایه گذاران جهان با ثروتی حدود ۱۰۱.۶ میلیارد دلار است.

این گفتگو‌ها میان این میلیاردر و مقامات واشنگتن در هفته گذشته انجام شده و بر اساس گزارش‌ها بر سرمایه‌گذاری احتمالی بافت در بخش بانکی و توصیه‌های وی در مورد وضعیت بی‌ثبات در این صنعت متمرکز بوده است.

پس از فروپاشی سه بانک آمریکایی «سیلیکون ولی»، «سیگنچر» و «سیلوریج» در اوایل ماه میلادی به علت خروج انبوه سپرده ها، مقامات آمریکایی به این سرمایه گذار روی آوردند.

این بانک‌ها به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد سلامت مالی موسسات پس از افزایش‌های اخیر نرخ بهره با خروج سپرده‌ها روبرو شدند.

این ورشکستگی‌ها کل صنعت بانکداری آمریکا را متزلزل کرده و ده‌ها بانک دیگر با وجود اقدامات فوق العاده‌ای که هفته گذشته توسط ناظر مالی برای آرام کردن مشتریان اعلام شد، شاهد سقوط سهام خود بودند.

بر اساس مطالعه‌ای که این هفته منتشر شد، در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ بانک آمریکایی با خطراتی مشابه آنچه منجر به ورشکستگی این ۳ بانک شد، مواجه هستند.

وارن بافت، قبلا نیز به بانک‌ها کمک کرده است. وی در بحران مالی سال ۲۰۰۸ و فروپاشی هلدینگ لیمن برادرز، ۵ میلیارد دلار در بانک گلدمن ساکس سرمایه‌گذاری کرد.

این سرمایه‌گذار در سال ۲۰۱۱ به دنبال سقوط سهام بانک امریکا به علت زیان‌های ناشی از وام‌های مسکن فرعی، به این بانک سرمایه تزریق کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر