06 فروردين 1402 - 18:57

شاید بحران بانکی به داد تورم اروپا برسد!

شاید بحران بانکی به داد تورم اروپا  برسد!
معاون بانک مرکزی اروپا: بحران بانکی ممکن است منجر به کاهش رشد و تورم شود.
کد خبر : ۱۴۸۴۲۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، لوئیس دو گویندوس، معاون بانک مرکزی اروپا، گفت که این بانک "ادراکی" دارد که بحران اخیر در بخش بانکی ممکن است منجر به کاهش رشد و نرخ تورم شود.

دی گیندوس - در مصاحبه‌ای با روزنامه "Business Post" که در وب سایت بانک مرکزی اروپا منتشر شده است - توضیح داد که درک آن‌ها از بحران "این است که منجر به تشدید استاندارد‌های اعتباری در منطقه یورو خواهد شد. شاید این فرایند به اقتصاد راه پیدا کند و منجر به کاهش رشد و کاهش تورم شود.»

وی گفت که بخش بانکی "با دوره عدم اطمینان زیادی روبرو است"، زیرا رویکرد سیاست نرخ بهره در هر جلسه به طور جداگانه و بدون تعهد قبلی به اقدام خاصی تعیین می‌شود.

این بانکدار اسپانیایی افزود: اکنون سوال این است که رویداد‌های سیستم بانکی ایالات متحده و کردیت سوئیس چگونه بر اقتصاد منطقه یورو تأثیر خواهد گذاشت.

بانک مرکزی اروپا با وجود آشفتگی در بازار‌های مالی جهانی به دلیل ورشکستگی برخی بانک‌های آمریکایی، با رعایت سیاست خود مبنی بر مبارزه با تورم بالا، نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش داد و به ۳.۵ درصد رساند.

این ششمین افزایش متوالی نرخ بهره در منطقه یورو است.

بانک مرکزی اروپا اولین بانک مرکزی بزرگی است که از زمان فروپاشی بانک سیلیکون، ولی (SVB) و دو بانک منطقه‌ای دیگر ایالات متحده، تصمیم پولی صادر می‌کند.
گفتنی است که این رویکرد نگرانی از تکرار بحران مالی ۲۰۰۸ را افزایش داد.

اگرچه بانک مرکزی اروپا پیش‌بینی تورم خود را کاهش داده است، اما این ارقام همچنان نشان می‌دهد که رشد قیمت‌ها در سال‌های آینده بالاتر از هدف ۲ درصدی خود باقی می‌ماند، که نشان‌دهنده احتمال یک دوره طولانی انقباض است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر