07 فروردين 1402 - 21:00

«فرست سیتیزنز» بانک سیلیکون ولی در حال سقوط را تصاحب می‌کند

بانک فرست سیتیزنز اعلام کرد این معامله به بازگرداندن اعتماد به بخش بانکی ایالات متحده کمک می‌کند.
کد خبر : ۱۴۸۴۴۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، بانک فرست سیتیزنز (First Citizens BancShares) امروز دوشنبه گفت که سپرده‌ها و وام‌های بانک SVB سقوط را در اختیار خواهد گرفت و به این ترتیب فصلی از بحران اعتماد را که باعث آشفتگی در بازار‌های مالی جهانی شد، به پایان می‌رساند.

در بیانیه‌ای جداگانه، شرکت بیمه سپرده فدرال FDIC، که کنترل سیلیکون، ولی را در ماه جاری به دست گرفت، گفت که به عنوان بخشی از این معامله، حقوق افزایش سهام در بانک فرست سیتیزنز را با ارزش بالقوه تا ۵۰۰ میلیون دلار به دست آورده است.

بانک فرست سیتیزنز اعلام کرد که هدف از این معامله حفظ موقعیت مالی قوی خود است و شرکت جدید همچنان قادر به مواجهه با مشکلات و داشتن یک سبد وام متنوع و پایه سپرده خواهد بود.

فرانک هولدینگ، مدیرعامل بانک فرست سیتیزنز گفت که این معامله مهم است و به بازگرداندن اعتماد به بخش بانکی ایالات متحده کمک می‌کند.

طبق این قرارداد، بانک فرست سیتیزنز، دارایی‌های بانک سیلیکون، ولی به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار، سپرده‌هایی به ارزش ۵۶ میلیارد دلار و وام‌هایی به ارزش ۷۲ میلیارد دلار را در اختیار می‌گیرد.

از روز دوشنبه، ۱۷ شعبه سیلیکون، ولی به عنوان واحد بانک اول سیتیزنز شروع به کار خواهند کرد.

شایان ذکر است که شرکت بیمه سپرده فدرال حدود ۲۰ میلیارد دلار برای پوشش زیان سپرده گذاران در بانک سیلیکون، ولی متحمل شد، اما هزینه نهایی این موسسه هنوز مشخص نشده است و در انتظار انحلال قضایی است.

سقوط بانک سیلیکون، ولی بزرگترین فروپاشی یک بانک آمریکایی از زمان بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ است که با ورشکستگی Lehman Brothers آغاز شد.

فعالیت بانک سیلیکون، ولی بر بخش فناوری متمرکز است و سقوط آن به موجی از کاهش منجر شد که به سهام بخش بانکی در ایالات متحده ضربه زد و به بازار‌های آسیایی و اروپایی سرایت کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر