12 فروردين 1402 - 21:40

تورم پاکستان به بالاترین سطح خود در پنج دهه گذشته رسید

تورم پاکستان به بالاترین سطح خود در پنج دهه گذشته رسید
پس از سال‌ها سوء مدیریت مالی، بی ثباتی سیاسی اقتصاد و به دلیل سیل، تورم در پاکستان به بالاترین حد خود در پنج دهه اخیر رسیده است.
کد خبر : ۱۴۸۵۵۸

به گزارش خبرنگار بی الملل ایبِنا و به نقل از شبکه المیادین، نرخ تورم سالانه پاکستان در ماه مارس به ۳۵.۳۷ درصد رسید که بالاترین رقم در نزدیک به پنج دهه اخیر است، زیرا دولت به دنبال اجرای شرایط صندوق بین المللی پول برای راه اندازی کمک مالی بسیار مورد نیاز برای پاکستان است.

نرخ تورم ماهانه بر اساس آمار‌های دولت امروز شنبه ۳.۷۲ درصد بوده در حالی که میانگین نرخ تورم در سال گذشته ۲۷.۲۶ درصد بوده است.

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، سال‌ها سوء مدیریت مالی و بی‌ثباتی سیاسی، اقتصاد پاکستان را به مرز فروپاشی سوق داده است که به دلیل بحران جهانی انرژی و سیل‌های ویرانگر که یک سوم این کشور را در سال ۲۰۲۲ زیر آب گرفت، تشدید شده است.

امروز پاکستان برای تامین بدهی‌های خود به میلیارد‌ها دلار نیاز دارد، در حالی که ذخایر ارزی کاهش یافته و نرخ روپیه به شدت کاهش یافته است.

پاکستانی‌های فقیر از این بحران رنج می‌برند، این در حالی است که حداقل ۲۰ نفر از آغاز ماه رمضان به دلیل ازدحام جمعیت در مراکز توزیع مواد غذایی جان خود را از دست داده اند.

علت کشته شدن این افراد ازدحام جمعیت در کارخانه‌ای در شهر کراچی در جنوب پاکستان بوده که در ماه رمضان صدقه می‌داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر