14 فروردين 1402 - 15:58

ریزش ۱۷۵۰ تومانی قیمت دلار در بازار/ عقب‌نشینی دو کاناله دلار در چند ساعت

در اولین روز بعد از تعطیلات منتهی به سیزدهم فروردین، نرخ دلار در بازار غیررسمی با ریزش دو کاناله بیش از ۱۷۵۰ تومان کاهش یافت.
کد خبر : ۱۴۸۶۰۵

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در ایام تعطیلات نوروز در حالی که بخش‌های زیادی از بازار تعطیل بودند، کانال‌های تلگرامی از افزایش نرخ دلار حکایت می‌کردند. در این ایام، نرخ دلار در بازار آزاد با افزایشی مواجه شد که نمی‌توان برای آن هیچ علتی جز قیمت‌سازی کاذب دلالان و کانال‌های تلگرامی بیان کرد.

در ساعات ابتدایی اولین روز پس از تعطیلات نوروزی و با از سرگیری معاملات واقعی، دلار از پلکان نرخ، سقوطی دو پله‌ای را تجربه کرده و از کانال ۵۳ هزار تومانی وارد کانال ۵۱ هزار تومانی شده است. نرخ دلار تا این لحظه و تنها در عرض چند ساعت بیش از ۱۷۵۰ تومان کاهش یافته است.

گرچه با تکرار مکرر ایجاد نوسانات کاذب، دست کانال‌های تلگرامی رو شده است، اما این کانال‌ها همچنان در روز‌های تعطیل دست از نرخ‌سازی برنداشته و به دنبال ایجاد التهاب در بازار هستند.

رصد میدانی خبرنگار ایبِنا از بازار ارز حاکی از این است که همزمان با کاهش نرخ کانال‌های تلگرامی فروشندگان دلار به بازار بدون خریدار مراجعه کرده و در صدد فروش دلار خود با نرخ‌هایی هستند که تنها در کانال‌ها و فضای مجازی حقیقت دارد.

این در حالی است که میانگین نرخ دلار در معاملات امروز صرافی‌های مجاز در کانال ۴۲ هزار تومانی قرار دارد و همچنین نرخ دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران ۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان است که در روز‌های اخیر ثابت مانده و نوسانی نداشته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر