16 فروردين 1402 - 11:23
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایبِنا:

اصلاح نرخ تسعیر ارز پتروشیمی به کنترل تورم کمک خواهد کرد

اصلاح نرخ تسعیر ارز پتروشیمی به کنترل تورم کمک خواهد کرد
تسعیر ارز پتروشیمی‌ها با نرخ سامانه مرکز مبادله ارز و طلا موجب خواهد شد تا تورم کاهش و تولید و صادرات افزایش یابد.
کد خبر : ۱۴۸۶۵۸

قاسم صادقی، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: با دستورالعمل بانک مرکزی کلیه ارز صادرکنندگان پتروشیمی‌ها، فرآورده‌های نفتی، روغنی و قیر در مرکز مبادله ارز و طلای ایران و بر اساس نرخ کشف شده مبتنی بر عرضه و تقاضا خواهد بود.


این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: در این بخش نامه برای نرخ خوراک تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده است و از طرف دیگر نرخ ارز صادراتی برای محصولات پتروشیمی با نرخ ارز مرکز مبادله ارز و طلا صورت می‌گیرد، که در نهایت این موضوع موجب می‌شود تا سود آوری شرکت‌های پتروشیمی به خصوص در کوتاه مدت افزایش یابد.


این تحلیل گر بازار‌های مالی تصریح کرد: این دستورالعمل موجب خواهد شد تا شرایط بنیادی شرکت‌های پتروشیمی به خصوص در ۶ ماه آتی بهبود یابد.


صادقی گفت: یکی از مزیت‌های دستور العمل بانک مرکزی این است که می‌تواند تورم را کنترل کند.


این مدرس بازار سرمایه تاکید کرد: این دستورالعمل می‌تواند بخشی از نقدینگی سرگردان که در جامعه داریم به شرکت‌های پتروشیمی منتقل کند.


این فعال بازار سرمایه عنوان کرد: همچنین این دستورالعمل بانک مرکزی در کوتاه مدت موجب می‌شود که آرامش روانی را در بین مردم بهبود دهد که در نهایت به کنترل تورم کمک می‌کند.


صادقی در پایان تاکید کرد: این دستورالعمل بانک مرکزی در نهایت موجب خواهد شد تا تولید داخلی افزایش یابد، که در ادامه به رونق صادرات نیز کمک خواهد کرد.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر