16 فروردين 1402 - 21:37

توافق توتال انرژی برای اجرای یک قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری با عراق

توافق توتال انرژی برای اجرای یک قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری با عراق
شرکت بزرگ فرانسوی «توتال انرژی» از توافق برای اجرای قراردادی به ارزش ده میلیارد دلار در عراق خبر داد.
کد خبر : ۱۴۸۷۴۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از شبکه المیادین، امروز چهارشنبه، گروه بزرگ فرانسوی توتال انرژی از توافقی برای اجرای قراردادی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار در عراق خبر داد که در سال ۲۰۲۱ امضا شد و به دلیل اختلاف نظر‌ها به تاخیر افتاد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت عراق و توتال انرژی بر روی مشارکت ۳۰ درصدی شرکت نفت بصره در پروژه موسوم به پروژه یکپارچه رشد گاز توافق کرده‌اند.

وی افزود: از سوی دیگر و در توافق با دولت عراق، شرکت توتال انرژی از شرکت انرژی قطر برای مشارکت ۲۵ درصدی در این پروژه دعوت کرد.
حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق، چند روز پیش گفت که مذاکراتی که عراق با این شرکت بزرگ فرانسوی برای حل و فصل نکات برجسته بین آن‌ها انجام می‌دهد به «مراحل پیشرفته» رسیده است.

عبدالغنی در یک کنفرانس انرژی تایید کرد که این قرارداد به ارزش ۲۷ میلیارد دلار، پس از تاخیر به دلیل اختلاف نظر بین سیاستمداران عراقی بر سر شرایط آن، نزدیک به فعال شدن است.

این قرارداد با بغداد امضا شد که امیدوار است به احیای سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور کمک کند و توتال در سال ۲۰۲۱ چهار پروژه نفت، گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۰ میلیارد دلاری در جنوب عراق در یک دوره ۲۵ ساله بسازد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر