19 فروردين 1402 - 10:08

هشدار جی پی مورگان درباره رکود اقتصادی آمریکا

هشدار جی پی مورگان درباره رکود اقتصادی آمریکا
جی پی مورگان، این بانک وال استریت مدعی است که بحران بانکی خطر رکود اقتصادی را افزایش داده است.
کد خبر : ۱۴۸۸۰۳

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، جیمی دیمون، مدیر عامل جی پی مورگان چیس، هشدار داد که آشفتگی اخیر صنعت مالی ناشی از سقوط بانک سیلیکون ولی، احتمال رکود اقتصادی ایالات متحده را بیشتر کرده و خاطرنشان کرد که این بانک‌ها هم اکنون در حال کاهش اعتبار هستند. دیمون در مصاحبه‌ای با سی ان ان گفت: مشاهده می‌شود که مردم کمتر وام می‌گیرند و کمی عقب می نشینند.

 

او گفت که آشفتگی در این صنعت لزوماً باعث رکود نمی‌شود، اما در راستای رکود است.به دنبال اظهارات او در این هفته است که این بحران هنوز تمام نشده و سال‌ها احساس خواهد شد. این بانکدار در نامه سالانه خود به سهامداران در روز سه شنبه گفت که این وقایع به طور قابل توجهی انتظارات بازار را تغییر داده است، قیمت اوراق قرضه به طور چشمگیری بهبود یافته، بازار سهام سقوط کرده و احتمال رکود در بازار افزایش یافته است.

 

به گفته وی، بحران اخیر، تحریک های زیادی را در این بازار برانگیخته و به وضوح باعث تشدید اوضاع مالی خواهد شد، در حالی که بانک‌ها و سایر وام دهندگان محافظه‌کارتر می‌شوند. در اوایل ماه مارس، سپرده‌های گسترده باعث شد سیلیکون ولی و بانک سیگنچر ظرف چند روز با شکست مواجه شوند. سومین بانک وام دهنده، فرست ریپابلیک، در نهایت ۳۰ میلیارد دلار از بانک‌های برتر وال‌استریت، شامل جی پی مورگان، به شکل سپرده دریافت کرد.

 

بانک‌های بزرگ در بحبوحه نگرانی سرمایه‌گذاران از اینکه ممکن است بانک فرست ریپابلیک تبدیل به بانک ورشکسته بعدی ایالات متحده شود ، وارد عمل شدند. سپس این بحران به اروپا سرایت کرد، جایی که کردیت سوئیس به زودی خود را با مشکل مواجه کرد و در نهایت توسط رقیب یو بی اس در یک معامله عجولانه با میانجیگری بانک مرکزی کشور تحت کنترل قرار گرفت. مدیر اجرایی جی‌پی مورگان هم خواستار مقررات بیشتر در بخش مالی شده و مدعی است که سیاست‌گذاران باید نسبت به فشار بالقوه برخی خدمات مالی به بانک‌های در سایه احتیاط بیشتری داشته باشند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر