21 فروردين 1402 - 14:07
بازار ارز در حسرت خریدار

قیمت دلار به کانال پایین تر رفت

قیمت دلار به کانال پایین تر رفت
در حالی که در روزهای اخیر نرخ ارز با نوسان کاهشی همراه شده است، ساعتی قبل نرخ دلار در بازار تهران به کانال پایین تر سقوط کرد.
کد خبر : ۱۴۸۹۳۷

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ در چهارمین روز هفته، دادوستد‌های ارزی با نوسان کاهشی دلار روبروست. این در شرایطی است که فعالان بازار از نبود خریدار و تقاضای موثر در بازار خبر می‌دهند و تاکید دارند قیمت‌های فضای مجازی در بازار واقعی خریداری ندارد.  

به بیان دیگر با وجود افت دلار در کانال‌های تلگرامی به کانال ۴۹ هزار تومان، نرخ دلار آمریکا در کف بازار ارز تهران پایین‌تر از این رقم است و در این نرخ ها خریداری ندارد، زیرا فضای بازار انتظار تداوم کاهش قیمت‌ها را دارد.

معامله گران به تزریق درهم به بازار ارز و برنامه ریزی بانک مرکزی برای تامین نیاز‌های واقعی ارزی و تغییر سازوکار فروش ارز سهمیه‌ای در بستر حساب ارزی اشاره می‌کنند و معتقدند با این ابتکار، تقاضای دلالی و کاذب از بازار خارج شده است و در نتیجه حباب قیمت ارز ًدر کانال‌های تلگرامی روز به روز تخلیه می‌شود.  

 

همچنین عده‌ای معتقدند در کنار اقدامات بازارساز، اخبار مثبت سیاسی از بازگشایی سفارت عربستان در ایران و بالعکس در کاهشی شدن روند بازار غیررسمی ارز بی تاثیر نبوده است.


از سوی دیگر، امروز نرخ فروش دلار آمریکا در مرکز مبادله ایران ۴۱۴۹۲ تومان و در تابلوی صرافی‌ها به میانگین قیمت ۴۳۴۳۰ رسیده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر