26 فروردين 1402 - 14:23
با بررسی تراکنش‌های بانکی صورت گرفت؛

کشف فرار مالیاتی ۵۵۰ میلیاردتومانی یک معامله‌گر رمزارز

رئیس سازمان امور مالیاتی از کشف فرار مالیاتی در حوزه خرید و فروش رمزارز‌ها با بررسی تراکنش‌های بانکی یک فراری مالیاتی خبر داد.
کد خبر : ۱۴۹۱۱۱

به گزرش ایبِنا، داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور یکی از اهداف نظام مالیاتی را ایجاد شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی دانست و گفت: به منظور دستیابی به این هدف در دوره تحولی نظام مالیاتی اقدامات گسترده‌ای صورت گرفت که یکی از این اقدامات پالایش تراکنش‌های بانکی می‌باشد که با اعمال قواعد جدید در این حوزه صورت گرفته است.

 

منظور اظهار داشت: در همین راستا از طریق بررسی تراکنش‌های بانکی یک فراری مالیاتی با برخی صرافی‌های معتبر، درآمد‌های کتمان شده ناشی از خرید و فروش انواع رمز ارز توسط نامبرده شناسایی و مبلغ پنج هزار و پانصد میلیارد ریال مالیات مطالبه و با قبول ایشان قطعی گردید که بخشی از آن وصول و برای مانده بدهی تضمین‌های لازم از اموال ایشان اخذ گردیده است.

 

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با یادآوری اینکه فرار مالیاتی منابع مالی دولت را کاهش می‌دهد و در نتیجه وظایف ومسئولیت‌هایی که شهروندان از دولت انتظار دارند را با چالش مواجهه نموده و عملا تحقق آن‌ها را محدود می‌سازد، تأکید کرد: بر این اساس، برنامه ریزی برای مقابله با فرار مالیاتی و وصول کامل درآمد‌های مالیاتی یکی از اساسی‌ترین محور‌های برنامه ریزی نظام مالیاتی در سال آتی می‌باشد.

 

گفتنی است فرار مالیاتی آثار سویی بر اقتصاد می‌گذارد که می‌توان به تأثیر آن بر رشد اقتصادی، توزیع درآمد، پس‌انداز بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری بخش دولتی، افزایش تورم و... اشاره کرد. فرار مالیاتی منابع مالی دولت را کاهش می‌دهد و در نتیجه وظایف ومسئولیت‌هایی که شهروندان از دولت انتظار دارند را با چالش مواجهه نموده و عملا تحقق آن‌ها را محدود می‌سازد

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر