27 فروردين 1402 - 11:45

بهره‌برداری از نخستین واحد‌های نهضت ملی مسکن در خردادماه

بهره‌برداری از نخستین واحد‌های نهضت ملی مسکن در خردادماه
نخستین پروژه نهضت ملی مسکن به تعداد ۵۰۰ واحد مسکونی که عملیات ساخت آن از خرداد گذشته آغاز شده، خرداد امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر : ۱۴۹۱۴۹

به گزارش ایبِنا، علیرضا جعفری؛ مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید با اشاره به فعال‌بودن بیش از ۲۰۰ هزار واحد کارگاه ساخت مسکن، افزود: این نخستین بسته نهضت ملی مسکن است که افتتاح می‌شود و با همین الگو تلاش می‌کنیم که تعهد ۶۰۰ هزارواحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید را در دولت سیزدهم عملیاتی کنیم.

 

وی ضمن تأکید بر متقاضی محور بودن انجام پروژه‌های تولید مسکن افزود: از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۳۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید ثبت‌نام کردند و حائز شرایط شناخته شدند که شرکت عمران شهر‌های جدید برای ۲۰۰ هزار متقاضی، پروژه تولید مسکن را وارد فاز عملیاتی و اجرایی کرده است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه رویکرد دولت در اواخر سال گذشته واگذاری گروهی زمین به متقاضیان برای ساخت مسکن، گفت: با تأکید و سیاست‌گذاری دولت، شرکت عمران شهر‌های جدید به‌عنوان یکی از بازو‌های دولت در وزارت راه و شهرسازی برای یک‌صد هزار واحد نهضت ملی در گام سوم، اراضی را به گروه‌های انفرادی و تک‌نفره برای ساخت مسکن یک‌طبقه حیاط‌دار واگذار می‌کند تا با این رویکرد پروژه‌های مسکن با تراکم پایین عملیاتی شوند.

 

جعفری بیان کرد: هم‌اکنون برای یک صدهزار واحد گام سوم طرح نهضت ملی مسکن، شرکت عمران آمادگی تخصیص زمین در شهر‌های جدید را برای ۵۵ هزار متقاضی واجد شرایط را دارد.

 

وی شهر‌هایی را که آمادگی ساخت واحد‌های نهضت ملی یک‌طبقه حیاط‌دار را دارند شامل ایوانکی، گلمان، مجلسی، شیرین شهر، علوی، رامشاد و تیس و برخی شهر‌های جدید دانست.

 

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید تصریح کرد: در سایر شهر‌هایی که شرکت عمران شهر‌های جدید محدودیت زمین داشته و تقاضا بالا بوده موضوع در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در حال پیگیری است.

 

جعفری با بیان اینکه کاهش تراکم و ارتقای کیفیت زندگی در شهر‌های جدید از مهم‌ترین رویکرد‌های شرکت عمران شهر‌های جدید است، گفت: به همین منظور برنامه‌ریزی‌شده تا تعدادی از متقاضیان در شهر‌های جدید به شهرک‌هایی که ایجاد خواهد شد منتقل و سرریز شوند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر