28 فروردين 1402 - 10:02

نظر مخاطبان ایبِنا درباره نحوه پرداخت یارانه معیشتی

نظر مخاطبان ایبِنا درباره نحوه پرداخت یارانه معیشتی
مخاطبان ایبِنا پرداخت نقدی را برای یارانه معیشتی روش بهتری می‌دانند.
کد خبر : ۱۴۹۱۹۵

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مخاطبان ایبِنا در یک نظرسنجی بهترین راه پرداخت یارانه معیشتی را پرداخت از طریق یارانه نقدی انتخاب کردند. در میان سه گزینه یارانه نقدی، کالابرگ الکترونیک و ترکیبی از یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیک اولین انتخاب کاربران ایبِنا یارانه نقدی بوده است که ۵۲.۳۸ درصد از کاربران این گزینه را انتخاب کرده‌اند.

 

از نظر ۳۳.۳۳ درصد از کاربران نیز ترکیبی از یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیک، بهترین راه برای پرداخت یارانه معیشتی است. ۱۴.۲۹ درصد از کاربران نیز گزینه کالابرگ الکترونیک را انتخاب کرده‌اند.

 

کالابرگ الکترونیکی طرحی است که نمایندگان مجلس در زمان بررسی و تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ به آن پرداختند و در سال ۱۴۰۱ به صورت آزمایشی ابتدا در استان هرمزگان و سپس در سه استان گیلان، قزوین و مرکزی اجرا شد. در این طرح خانوارها می‌توانند یارانه ماه بعد خودشان را یک ماه زودتر صرف خرید کالا‌های اساسی اعلام شده در طرح کنند.

 

طرح کالابرگ الکترونیک به صورت ملّی و در سراسر کشور اجرا می‌شود و در قالب این طرح بالغ بر ۳۵ هزار فروشگاه در تمام نقاط کشور به این سامانه متصل شده‌اند.

 

 

هم اکنون ۱۰ کالای برنج، ماکارونی، ماست، قند و شکر، مرغ، شیر، روغن، پنیر و تخم مرغ در این طرح عرضه می‌شود و ساکنان چهار شهری که این طرح به طور آزمایشی در آن‌ها اجرا می‌شود می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو کالابرگ الکترونیکی کالای مورد نظر خود را دریافت کنند.

 

نظر مخاطبان ایبِنا درباره نحوه پرداخت یارانه معیشتی

 

ارسال‌ نظر
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶
۰
کالابرگ نمی‌خواهیم یارانه نقدی بیشتر احتیاج ونیازداریم ازاقای رییسی وقضات دراین امرخداپسندانه رسیدگی شودباتشکر
فیلم و پخش زنده
بیشتر