29 فروردين 1402 - 13:11

پیش‌بینی رشد اقتصادی قطر توسط بانک جهانی

بانک جهانی انتظار دارد اقتصاد قطر در سال ۲۰۲۳ رشد ۳.۳ درصدی داشته باشد.
کد خبر : ۱۴۹۲۶۳

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، بانک جهانی انتظار دارد منابع مالی عمومی قطر به مازاد حدود ۶.۵ درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

بانک جهانی انتظار دارد که اقتصاد قطر در سال جاری ۳.۳ درصد رشد کند و یکی از بهترین نرخ‌های رشد در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا باشد؛ و این بانک - در گزارشی درباره چشم انداز اقتصادی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در آوریل ۲۰۲۳ - این شاخص‌ها را جزو بالاترین نرخ‌های مورد انتظار برای کشور‌های منطقه برای سال جاری دانست.

این گزارش پیش‌بینی کرد که دارایی‌های عمومی به مازاد حدود ۶.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی دست یابد که مازاد حساب جاری ۱۵.۹ درصد تولید ناخالص داخلی است.

این گزارش به انتظارات آن اشاره کرد که اقتصاد خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۲۳ با سرعت کمتری رشد خواهند کرد، زیرا تورم قیمت مواد غذایی بیش از ۱۰ درصد بر خانواده‌های فقیرتر فشار می‌آورد و تأثیر ناامنی غذایی می‌تواند به نسل‌های آینده سرایت کند.

در این گزارش همچنین آمده است که نرخ تورم در این منطقه در سال ۲۰۲۲ به‌ویژه در کشور‌هایی که شاهد کاهش ارزش پول‌های خود بوده‌اند، افزایش چشمگیری داشته است.

این گزارش نشان داد که میانگین تورم سالانه قیمت مواد غذایی در ۱۶ کشور در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بین مارس تا دسامبر ۲۰۲۲، ۲۹ درصد بوده که بالاتر از نرخ تورم کل است که به طور متوسط به ۱۹.۴ درصد افزایش یافته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها