31 فروردين 1402 - 14:08

سایه تورم بر اقتصاد عراق

سایه تورم بر اقتصاد عراق
با وجود نرخ بالای تورم و قیمت‌های بالا، عراقی‌ها قبل از عید برای خرید به بازار‌ها می‌آیند.
کد خبر : ۱۴۹۳۹۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، درصد زیادی از خریداران در بازار‌ها در ایام عید از قشر کارمندانی هستند که حدود ۷ روز مانده به شروع تعطیلات حقوق خود را دریافت می‌کنند.


همانطور که در اکثر کشور‌های عربی و اسلامی مرسوم است، بازار‌ها شاهد یک حرکت تجاری هستند که معمولا قبل از تعطیلات فعال‌تر است.

این امر در مورد عراق صدق می‌کند، که عید را با توجه به وضعیت اقتصادی که نمی‌توان آن را با ثبات توصیف کرد، جشن می‌گیرد. البته این در حالی است که دولت عراق به ریاست محمد شیاع السودانی از "تلاش برای اصلاحات اقتصادی" و کاهش نرخ فقر و بیکاری خبر می‌دهد.


در زمانی که وزارت برنامه ریزی عراق نرخ فقر در عراق را حدود ۲۵ درصد جمعیت یا ۱۱ میلیون نفر از کل جمعیت ۴۲ میلیونی این کشور برآورد می‌کند، نهاد‌های اقتصادی بین المللی نشان می‌دهند که نرخ فقر در عراق بیشتر از آن چیزی است که اعلام شده است.

در این شرایط شهروندان می‌بینند که قدرت خرید عراقی‌ها، به ویژه با بی ثباتی نرخ برابری دلار در برابر دینار در بازار‌های موازی بسیار در نوسان است. این نوسان ضرر‌های مالی هنگفتی را به تاجران عراقی وارد می‌کند و آن‌ها را مجبور می‌کند اجناس خود هر روز با قیمت‌های مختلف بفروشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر