04 ارديبهشت 1402 - 11:56

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت
با عدم اطمینان از چشم انداز اقتصاد جهانی و افزایش نرخ بهره، قیمت نفت کاهش یافت.
کد خبر : ۱۴۹۴۷۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز دوشنبه، با نگرانی‌ها از افزایش نرخ‌های بهره، قیمت نفت کاهش یافت، چشم‌انداز تقاضای سوخت پررنگ‌تر از حمایت از چشم‌انداز کاهش عرضه به دلیل کاهش عرضه اوپک پلاس بود. نفت خام برنت تا ساعت ۴:۱۵ به وقت تهران با ۴۸ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش به ۸۱.۱۸ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۸ سنت و ۰.۶ درصد کاهش، به ۷۷.۳۹ دلار در هر بشکه رسید.

هفته گذشته هر دو قرارداد نفتی بیش از ۵ درصد کاهش داشتند که اولین کاهش هفتگی آن‌ها در پنج سال گذشته است، در حالی که تقاضای ضمنی بنزین ایالات متحده نسبت به سال گذشته کاهش یافته و نگرانی‌ها از رکود در بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت جهان را تشدید می‌کند. تینا تنگ، تحلیل گر CMC Markets گفت: داده‌های ضعیف اقتصادی ایالات متحده و درآمد‌های ناامیدکننده شرکت‌های فناوری باعث ایجاد نگرانی‌های رشد و ریسک گریزی در سرمایه‌گذاران شده است. او افزود که تثبیت دلار آمریکا و افزایش سود اوراق قرضه نیز بر بازار‌های کالا فشار وارد می‌کند.

انتظار می‌رود بانک‌های مرکزی از ایالات متحده گرفته تا بریتانیا و اروپا، همگی نرخ‌های بهره را در هفته اول ماه می‌افزایش دهند و به دنبال مقابله با تورم بسیار بالا باشند. بهبود اقتصادی چین پس از کووید-۱۹، چشم انداز تقاضای نفت این کشور را نیز مخدوش کرد، اگرچه داده‌های گمرک چین نشان داد که این کشور به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان در ماه مارس حجم بی سابقه‌ای را وارد کرده است. واردات چین از تامین کنندگان اصلی روسیه و عربستان سعودی هر کدام از ۲ میلیون بشکه در روز گذشت.

با این حال، پالایش در آسیا به دلیل تولید پالایشگاه‌های برتر چین و هند ضعیف شده و تمایل منطقه برای بارگیری ذخایر خاورمیانه در ماه ژوئن را محدود کرده است. با این وجود، تحلیل گران و معامله گران نسبت به بهبود تقاضای سوخت چین در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ خوش بین بودند و کاهش بیشتر عرضه توسط اوپک پلاس از ماه می‌می تواند ارزش بازار‌ها را کاهش دهد. شرکت خدمات انرژی بیکر هاگ گفت: هفته گذشته در ایالات متحده، شرکت‌های انرژی برای اولین بار در چهار هفته گذشته سکو‌های نفت و گاز طبیعی را اضافه کردند.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر