07 ارديبهشت 1402 - 20:12

تاکید خاندوزی بر کاهش زمان ترخیص کالاها در گمرکات کشور

تاکید خاندوزی بر کاهش زمان ترخیص کالاها در گمرکات کشور
وزیر اقتصاد گفت: در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید ترخیص از سوی گمرکات صورت گیرد و رسوب کالا‌ها به کمترین زمان برسد.
کد خبر : ۱۴۹۶۵۸

به گزارش ایبِنا، سید احسان خاندوزی که همزمان با دومین سفر ریاست جمهوری به خوزستان سفر کرده، در حاشیه بازدید از گمرک آبادان اظهار کرد: در سفر سال گذشته رئیس جمهور به خوزستان پیگیر ساماندهی مساله سفر‌های لنج‌داران و واردات کالای آن‌ها بودیم که با محوریت ستاد مبارزه با قاچاق کالا، بخشنامه خوبی برای اینگونه فعالیت‌ها صادر شده است.

 

وی افزود: در این زمینه وزارت صمت نیز در خصوص کالا‌ها و زمانبندی ورود آن‌ها موافقت لازم را انجام داده است، اما وزارت کشور ملاحظاتی در خصوص این بخشنامه داشته و باعث تاخیر در این بخشنامه شده است.


وزیر اقتصاد گفت: امیدواریم وزارت کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به سرعت اختلافات را حل کنند تا بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.


تجار مدت‌ها معطل مجوز ترخیص کالا می‌مانند


خاندوزی با بیان اینکه در بخشی از گمرکات منطقه، رویه‌های ترخیص کالا با نواقصی همراه است، گفت: در موضوع تعداد و ترکیب سفر‌ها و فهرست کالا با توجه به اینکه مسئولیت تایید با وزارت صمت است، نمایندگان مجلس اظهار کرده‌اند که توافقات اولیه با وزارت صمت انجام شده است؛ بنابراین همکاری وزارت صمت و وزارت کشور نهایی کننده این مساله خواهد بود.


وی با اشاره به تاخیر در ترخیص کالا در گمرکات گفت: طبق مصوبه هیات مقررات‌زدایی، مجوز ترخیص کالا باید هفت روزه صادر شود و گمرک نیز پس از این باید در کمتر از ۲۴ تا ۴۸ ساعت رویه‌های خود را اجرایی کند تا خواب کالا نداشته باشیم.


خاندوزی با بیان اینکه تجار مدت‌ها معطل مجوز ترخیص کالا می‌مانند، گفت: در کوتاه‌ترین زمان ممکن اگر اسناد کامل باشد باید ترخیص از سوی گمرکات صورت گیرد و رسوب کالا‌ها در انبار‌های گمرک به کمترین زمان ممکن برسد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر