10 ارديبهشت 1402 - 15:19

پیشنهاد مقامات آمریکایی به چند بانک برای خرید "بانک فرست ریپابلیک"

پیشنهاد مقامات آمریکایی به چند بانک برای خرید  بانک فرست ریپابلیک
مقامات ایالات متحده از مؤسسات مالی خواستند پیشنهادات خود را برای خرید "بانک فرست ریپابلیک" که با مشکل مواجه شده است، ارائه دهند.
کد خبر : ۱۴۹۷۳۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از شبکه المیادین، مقامات ایالات متحده از چندین موسسه مالی می‌خواهند تا پیشنهادات خود را برای خرید دارایی‌های "بانک فرست ریپابلیک" ارائه دهند، زیرا این بانک از زمان سقوط دو بانک مشابه در اوایل ماه مارس تحت فشار شدید قرار گرفته است.

این منبع افزود که انتظار می‌رود فرست ریپابلیک که از زمان سقوط دو بانک مشابه در اوایل ماه مارس، تحت فشار شدید قرار دارد، پیشنهاداتی از چهار تا شش موسسه دریافت کند.

این بانک نتوانست به یک بسته نجات رضایت بخش دست یابد و سهم آن که قبلاً در وضعیت بدی قرار داشت، پس از تأیید اینکه بسیاری از مشتریانش سپرده‌های خود را که بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در سه ماهه اول تخمین زده می‌شود برداشته اند، کاهش یافت و این موضوع باعث شد تا مقامات در این پرونده دخالت کنند.

این منبع توضیح داد که مقامات به تعدادی از موسسات اجازه دادند تا اطلاعات مالی بیشتری درباره "فرست ریپابلیک" مشاهده کنند.

به گفته بسیاری از رسانه‌های آمریکایی، آژانس بیمه سپرده در مرحله اول مدیریت این بانک را که دارایی‌های آن در پایان ماه مارس بالغ بر ۲۳۳ میلیارد دلار بوده است، برعهده خواهد گرفت.

سپس آژانس بیمه فدرال به سرعت بخشی یا تمام دارایی‌های بانک را به موسسه دیگری می‌فروشد و به گفته CNBC، اگر معامله به این شکل پیش برود، ممکن است تا روز دوشنبه اعلام شود.

چند روز پیش، داده‌های بانک آمریکایی فهرست شده در وال استریت نشان داد که سهم این بانک با ۴۹.۴ درصد کاهش به ۸.۱۰ دلار به ازای هر سهم رسید و در یک روز حدود ۷.۴ دلار از دست داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر