18 ارديبهشت 1402 - 09:28
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد؛

یک شبه تمام اندوخته خود را در بازار ارز از دست ندهید

یک شبه تمام اندوخته خود را در بازار ارز از دست ندهید
یک نماینده مجلس گفت: مردم برای ثروت اندوزی بازار ارز را انتخاب نکنند، یک شبه تمام اندوخته خود را از دست خواهند داد.
کد خبر : ۱۴۹۸۳۸

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت و خمام و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی با توجه به وجود شواهدی دال بر کاهش قیمت ارز در روز‌های آتی خطاب به سرمایه گذاران در این بازار در گفت و گویی با خبرنگار ایبِنا اظهار داشت: بهتر آن است تا مردم در این تلاطم اقتصادی کمک کار دولت باشند و پول خود را در بخشی سرمایه گذاری کنند که از سود پایداری برخوردار باشد.


وی در ادامه اضافه کرد: اشتباه‌ترین سرمایه گذاری، انتخاب بازاری است که احتمال تغییر قیمت لحظه‌ای در آن وجود دارد. از سوی دیگر ورود به این شکل در بازار بر تلاطم قیمت نیز می‌افزاید و این دیگرربطی به واقعیت‌های اقتصادی کشور ندارد.


نماینده مردم صومعه سرا در ادامه اظهار داشت: مردم برای ثروت اندوزی بازار ارز را انتخاب نکنند، زیرا یک شبه تمام اندوخته خود را از دست خواهند داد. بازار‌های قابل اعتماد دیگری در کشور وجود دارد که هم سوددهی آن برای فرد صاحب سرمایه بهتر است و هم می‌توان با اطمینان بیشتری جهت پیشرفت اقتصادی در آن برنامه ریزی داشت.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس خطاب به دولتمردان نیز اظهار داشت: دولت هم باید برای مدیریت بازار ارز اقدامات اثرگذار بیشتری را مورد توجه قرار دهد. تورم موجود در کشور یا بابت قیمت ارز و مشکلات بانکی است و یا تحریم‌ها در آن موثر واقع شده اند، با این حال درصورتیکه دولت قانون را بدون هیچ کم و کاستی سرلوحه کار‌های خود قرار دهد، شاهد شرایط اقتصادی به شکل امروز نخواهیم بود.


کوچکی نژاد در عین حال اقدامات بانک مرکزی را بی تاثیردر کنترل بازار ارز ندانست و بیان کرد: افتتاح حساب ارزی، واریز شدن ارز‌های خانگی به این حساب و دریافت سود ناشی از این سپرده گذاری، تشویق‌هایی است که بازار ارز را به سمت درست آن هدایت می‌کند، بنابراین از تصمیات مفید بانک مرکزی به حساب می‌آید و تا حدودی بازار کاذب را مدیریت خواهد کرد.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر