13 ارديبهشت 1402 - 10:44

ثبات قیمت انس جهانی طلا بالای ۲۰۰۰ دلار

ثبات قیمت انس جهانی طلا بالای ۲۰۰۰ دلار
در آستانه تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره، قیمت جهانی طلا بالای ۲۰۰۰ دلار باقی ماند.
کد خبر : ۱۴۹۸۷۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز چهارشنبه قیمت طلا بالای سطح کلیدی ۲۰۰۰ دلار ثابت ماند، در حالی که سرمایه گذاران روی تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده برای نرخ بهره متمرکز بودند. طلای اسپات پس از افزایش بیش از ۱ درصد قبلی، با کاهش سود به دلیل نگرانی از ادامه ورشکستگی در بخش بانکی ایالات متحده، تا ساعت ۷:۰۵ به وقت تهران در ۲۰۱۷.۵۴ دلار در هر اونس باقی ماند. بهای معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۰۲۶.۵۰ دلار رسید. تصمیم در مورد نرخ فدرال رزرو در ساعت ۹:۳۰ امشب به وقت تهران اعلام خواهد شد. اکثر سرمایه گذاران انتظار دارند که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش دهد، اما به دنبال سرنخ‌هایی برای اقدامات بعدی خود هستند.

شمش به عنوان حفاظی در برابر تورم و آشفتگی اقتصادی شناخته می‌شود، اما نرخ‌های بالاتر به سمت کاهش جذابیت این دارایی با سود صفر متمایل است. داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که فرصت‌های شغلی در ایالات متحده در ماه مارس کاهش یافته و اخراج‌ها به بالاترین سطح در بیش از دو سال گذشته افزایش یافته است که نشان‌دهنده افت بازار کار است. گفته می‌شود که اگر ابهامات در مورد بحران بانکی و نگرانی‌ها در مورد نکول بدهی احتمالی ایالات متحده ادامه یابد، دلار درخشش خود را از دست خواهد داد.

جمهوری‌خواهان ارشد سنای ایالات متحده روز سه‌شنبه از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواستند حداکثر بدهی حزبشان را بپذیرد یا پیشنهادی متقابل ارائه کند، در حالی که یکی از دموکرات‌های ارشد گفت که سنا ممکن است در هفته آینده سقف بدهی را افزایش دهد. فروش محصولات طلای پرث مینت در ماه آوریل بیش از ۶ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت، در حالی که فروش نقره به اوج خود در شش ماه گذشته رسید. هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۵.۳۲ دلار رسید. پلاتین با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۰۶۰.۱۶ دلار رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۴۳۷.۳۳ دلار رسید. تحلیل گران پیش‌بینی خود را برای پالادیوم پس از کاهش ۶۰ درصدی قیمت، کم کرده اند، اما نظرسنجی رویترز نشان داد که افزایش تولید خودرو باید فروش پلاتین را محدود کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر