14 ارديبهشت 1402 - 10:19
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایبِنا:

«مالیات برعایدی سرمایه» بزرگترین کمک به بازار سرمایه است/سایه ریسک سیستماتیک از سر بورس برداشته شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: «مالیات برعایدی سرمایه» نقدینگی که در بازار‌های دلالی درجریان است را به بازار سرمایه سوق خواهد داد.
کد خبر : ۱۴۹۹۲۷

اشکان زودفکر، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: مالیات برعایدی سرمایه بزرگترین کمک برای بازار سرمایه است تا نقدینگی‌هایی که در بازار‌های دلالی فعالیت می‌کنند، به سرمایه‌گذاری‌های مولد مانند بازار سرمایه کوچ کنند. در ادامه با تزریق این نقدینگی به بازار‌های مولد تولید رونق خواهد گرفت و رشد اقتصادی کشور افزایش خواهد یافت.


این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: یکی از ریسک‌های مهم بازار سرمایه ریسک سیستماتیک است و این ریسک انقدر قوی است که سرمایه‌گذاران همیشه از این ریسک در هراس هستند. به عنوان نمونه شب که یک تحلیل گر بازار سرمایه می‌خواهد بخوابد، اگر قبل از خواب یک سری به خبر‌ها می‌زند و متوجه می‌شود مصوبات، دستورالعمل‌ها و یا صحبت‌هایی شده است که فردا صبح نظم بازار سهام را به هم می‌زند.


این تحلیل‌گر بازار‌های مالی ابراز داشت: ریسک سیستماتیک در خیلی از روز‌ها در بازار سهام روی داده است، به همین دلیل سرمایه‌گذاران از سرمایه گذاری در بازار سهام می‌ترسند.


اشکان زودفکر تصریح کرد: زمانی سرمایه گذاران به بازار سرمایه ورود می‌کنند که ارزندگی بازار سهام آن قدر زیاد باشد که ریسک سیستماتیک قابل چشم پوشی باشد، در حال حاظر ارزندگی بازار سهام بسیار زیاد است و شاخص کل بورس پتانسیل بالایی برای رشد دارد به طوری که ارزش بازار سرمایه بسیار کاهش یافته است، در چنین شرایطی فعالان بازار سهام از ریسک سیستماتیک عبور و سرمایه‌های خود را به بازار سهام منتقل کرده‌اند.


این تحلیل‌گر بازار‌های مالی عنوان کرد: بازار سرمایه نسبت به سایر بازار‌ها همچون بازار ارز، طلا، مسکن و خودرو بسیار عقب مانده است، این موضوع موجب شده است تا ریسک سیستماتیک دیگر دیده نشود.


وی افزود: بازار‌های رقیب بازار سرمایه یعنی بازار‌های ارز، طلا، مسکن و خودرو دارای حباب شدید قیمتی هستند، اما بازار سرمایه تنها بازاری است که عقب مانده، در نتیچه سرمایه‌ها از بازار‌های حباب زده به بازار سرمایه در حال کوچ است.


این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: روند صعودی شاخص کل بازار سهام ادامه دار خواهند ماند، تا جایی که ارزش نماد‌ها از ارزش واقعی خود اندکی بیشتر شود و حداقل تا پاییز امسال روند صعودی شاخص کل بازار سرمایه ادامه خواهد داشت.


وی افزود: شاخص کل بورس تا کانال سه میلیون واحدی هیچ ریسکی برای سرمایه گذاران ندارد.


این تحلیل گر بازار‌های مالی عنوان کرد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که نماد‌های کوچک بازار سهام توانایی رشد بیشتری نسبت به سهام‌های درشت دارند. اولین دلیل رشد سهام‌های کوچک این است که ریسک سیستماتیک سهام‌های کوچک بازار سرمایه نسبت به سهام‌های بزرگتر بسیار کمتر است. دومین دلیل‌ این است که رویداد‌های بد برای این که تاثیر خود را بر شرکت‌های کوچک بگذارند زمان‌بر خواهد بود.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
۰
تنها کسانی که مالیات می دهند کارمندان و کارگران هستند اون هم از قشر ضعیف جامعه هستند که حقوقشان تا سر برج کفاف زندگی را نمی دهد لطفا از پول که بعنوان مالیات کم می کنید از پانزدهم هر ماه برگردانید که بتوانیم زندگی کنیم
سید
United States of America
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
۰
عایدی سرمایه زمانی است که تورم 50 درصد و صد درصد و دویست درصد نباشد کسی خودرویی خریده صفر کیلومتر خریده 100 میلیون بعد دوسال از برکت تورم شده 2 میلیارد از رنگ ماشین خوشش نیامده میخواهد بفروشد رنگ دیگر بخرد بنابرین بافروش خودرو 1/9 میلیارد تومان سود کرده 50 درصد سود یعنی 950 میلون تومان را باید مالیات بدهد به دولت پولی که برایش باقی می ماند بعداز پرداخت مالیات یک میلیاردو پنجاه میلیون تومان حالا برای خرید مجدد همان مدل خودرو با رنگ دیگر باید 950 میلیون دیگر از جیب رو بگذارد همان خودرو را بخرد عجب عایدی این سرمایه داشته البته برای دولت
فیلم و پخش زنده
بیشتر