17 ارديبهشت 1402 - 13:22
به منظور پیشگیری از نفوذ فزاینده چین در منطقه؛

تلاش آمریکا برای گسترش خط راه‌آهن در خاورمیانه

تلاش آمریکا برای گسترش خط راه‌آهن در خاورمیانه
آمریکا، عربستان سعودی و سایر کشور‌ها در حال بحث درباره پروژه راه‌آهن در خاورمیانه هستند.
کد خبر : ۱۵۰۰۷۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از خبرگزاری عمون، وب سایت آمریکایی "اکسیوس" اعلام کرد که ایالات متحده، عربستان سعودی، امارات و هند قصد دارند در مورد پروژه زیرساختی احتمالی که کشور‌های خلیج فارس و کشور‌های عربی را از طریق شبکه راه آهن با هند از طریق خطوط کشتیرانی از بنادر منطقه به یکدیگر متصل می‌کند، گفتگو کنند.

این سایت به نقل از دو منبع با آگاهی مستقیم از این طرح که مشاوران امنیت ملی چهار کشور روز یکشنبه در نشستی در عربستان سعودی درباره این پروژه صحبت خواهند کرد، نقل کرد.

این دو منبع به آکسیوس گفتند که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که قرار بود روز شنبه وارد عربستان شود، روز یکشنبه با همتایان سعودی، اماراتی و هندی خود دیدار خواهد کرد تا در مورد این پروژه و دیگر مسائل منطقه‌ای گفتگو کند.

به گفته این دو منبع، این سایت نشان داد که ایده این پروژه در جریان مذاکراتی که در ۱۸ ماه گذشته در مجمعی به نام "گروه I2U2" که شامل ایالات متحده، امارات و هند است، شکل گرفته است.

این مجمع در اواخر سال ۲۰۲۱ تأسیس شد و هدف آن بحث در مورد پروژه‌های زیرساختی استراتژیک در خاورمیانه است.

این پروژه یکی از ابتکارات اصلی کاخ سفید در خاورمیانه با توجه به نفوذ فزاینده چین در منطقه است، زیرا خاورمیانه بخش مهمی از چشم‌انداز چین از کمربند و جاده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر