18 ارديبهشت 1402 - 11:59

تقدیر بشار اسد از مواضع چین در منطقه

تقدیر بشار اسد از مواضع چین در منطقه
رئیس جمهور سوریه از موضع چین در حمایت از کشورش و مسائل منطقه قدردانی کرد.
کد خبر : ۱۵۰۰۷۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از خبرگزاری شینهوا، بشار اسد رئیس جمهور سوریه از موضع حمایتی چین در قبال سوریه و مسائل مهم منطقه از جمله آشتی ایران و عربستان قدردانی کرد.

رئیس جمهور اسد این را در دیدار با سفیر چین، ژای جون، فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه که به سوریه سفر کرد، گفت.

در این دیدار، رئیس جمهور اسد به مهمان چینی خود گفت که سوریه از حمایت چین برای حفاظت از استقلال ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه قدردانی می‌کند.

وی گفت: سوریه به دنبال افزایش همکاری‌های عملی بین دو کشور در زمینه‌های مختلف در چارچوب ساخت مشترک طرح کمربند و جاده است.


در همین حال، رئیس جمهور اسد با تبریک موفقیت چین در میانجیگری در آشتی ایران و عربستان، گفت: چنین دستاوردی تأثیر مهم و مثبتی بر شرایط بین المللی و منطقه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه چین از ایفای نقش بیشتر در حفظ صلح و ثبات منطقه استقبال می‌کند، از نقش مثبت چین در تقویت روابط سوریه با سایر کشور‌های عربی قدردانی کرد.

ژای به نوبه خود گفت که روابط چین و سوریه در سال‌های اخیر به توسعه خود ادامه داده است و اعتماد متقابل سیاسی به طور مداوم افزایش یافته است.

ژای با اشاره به اینکه استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه باید مورد احترام و حفظ قرار گیرد، از آمریکا و غرب خواست فورا تحریم‌ها و محاصره اقتصادی اعمال شده علیه سوریه را لغو کنند.

وی همچنین از جامعه بین المللی خواست صادقانه کمک‌های بشردوستانه و توسعه‌ای را به مردم سوریه ارائه کند و خاطرنشان کرد که چین مایل است به ایفای نقش سازنده در بهبود روابط سوریه با کشور‌های عربی ادامه دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر