18 ارديبهشت 1402 - 10:49

قیمت جهانی طلا در انتظار اطلاعات تورم ایالات متحده ثابت ماند

قیمت جهانی طلا در انتظار اطلاعات تورم ایالات متحده ثابت ماند
روز دوشنبه قیمت طلا ثابت ماند، در حالی که سرمایه‌گذاران محتاط منتظر اطلاعات تورم آمریکا در هفته جاری بودند.
کد خبر : ۱۵۰۱۰۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز دوشنبه قیمت طلا ثابت ماند، در حالی که سرمایه‌گذاران محتاط منتظر اطلاعات تورم آمریکا در هفته جاری بودند که می‌تواند بر موضع سیاست پولی فدرال رزرو تأثیر بگذارد. هر اونس طلا تا ساعت ۵:۲۸ صبح به وقت تهران، بدون تغییر در ۲۰۱۶.۷۴ دلار بود. بهای معاملات آتی طلای آمریکا در ۲۰۲۵.۶۰ دلار ثابت بود. داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

تیم واترر، تحلیل گر ارشد بازار گفت: هر نشانه‌ای از کاهش تورم به دلیل انتظارات پایین‌تر از نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، که می‌تواند روند قیمت طلا را افزایش دهد، مانع رشد دلار خواهد شد. داده‌های قوی‌تر از انتظار حقوق و دستمزد ایالات متحده، انتظارات فدرال‌رزرو برای کاهش نرخ بهره را کاهش داد و قیمت طلا بیش از ۲ درصد کاهش یافت. معامله گران هم تحولات مربوط به بخش بانکی ایالات متحده و سقف بدهی ایالات متحده را زیر نظر دارند. جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده روز یکشنبه هشدار جدی داد که عدم اقدام کنگره در مورد سقف بدهی می‌تواند منجر به بحران شود.

ناامنی اقتصادی و نرخ‌های پایین تر، تقاضا برای شمش با سود صفر را جذب می‌کند. از نظر فیزیکی، چین ۶۶.۷۶ میلیون اونس تروی طلای فاین در پایان ماه آوریل داشت که از ۶۶.۵۰ میلیون اونس در پایان ماه مارس افزایش داشت. هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۵.۵۹ دلار رسید. پلاتین در ۱۰۵۹.۳۲ دلار ثابت ماند، در حالی که پالادیوم ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۱۵۰۲.۷۵ دلار رسید. چالش‌های استخراج آفریقای جنوبی بر بهبود عرضه در سال جاری تاثیر می‌گذارد، در حالی که تقاضا از طلا وهمچنین پالادیوم حمایت می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر