18 ارديبهشت 1402 - 15:48
تحقیق جهانی در خصوص شرکت متا:

از طرح‌های «سریع پولدار شدن» در فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام خودداری کنید

از طرح‌های «سریع پولدار شدن» در فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام خودداری کنید
بانک TSB موارد کلاهبرداری را در سه دسته اصلی کلاهبرداری که از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی متعلق به متا آمده بودند، بررسی کرد.
کد خبر : ۱۵۰۱۲۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الامارات الیوم، بر اساس تجزیه و تحلیل یک بانک پیشرو، همانطور که توسط اسکای نیوز گزارش شده است، حجم فزاینده ای از کلاهبرداری های مالی در سراسر سیستم عامل‌های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام در حال وقوع است.

TSB گفت ۸۰ درصد از پرونده هایش در سه دسته بزرگ کلاهبرداری از طریق شرکت های متا پس از تجزیه و تحلیل داده های داخلی خود در یک دوره دو ساله انجام شده است.

این دسته‌بندی های تقلب عبارتند از: خرید، جعل هویت، و تقلب در سرمایه گذاری بر اساس اندازه پرونده.

کارشناسان کلاهبرداری TSB به کاربران هشدار دادند که مراقب پیام‌های هرزنامه‌ای باشند که ادعا می‌کنند از طرف خانواده یا دوستانشان است و توصیه کردند که قبل از انتقال پول به آنها، مستقیماً با شخص مربوطه تماس بگیرند.

این بانک بریتانیایی همچنین به کسانی که تازه سرمایه‌گذاری می‌کنند گفته است که به پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری شناخته شده پایبند باشند و از طرح‌های «سریع پولدار شدن» در رسانه‌های اجتماعی اجتناب کنند.

پس از راه‌اندازی بازپرداخت ضمانت تقلب در سال ۲۰۱۹، بانک TSB خسارت ۹۷ درصد از افرادی را که در پرونده های کلاهبرداری دخیل بودند بازپرداخت کرده که البته کسانی که خود در تقلب درگیر بوده اند یا کسانی که از ضمانت سوء استفاده کرده اند از این خدمات بهره نبرده‌اند.

یکی از سخنگویان متا گفت: «این یک مشکل در سراسر صنعت است و کلاهبرداران از تاکتیک‌های پیچیده‌تر برای کلاهبرداری از افراد به روش‌های مختلف از جمله ایمیل، پیامک و آفلاین استفاده می‌کنند.

ما نمی‌خواهیم کسی قربانی این جنایتکاران شود، به همین دلیل است که پلتفرم‌های ما دارای سیستم‌هایی برای جلوگیری از کلاهبرداری هستند، تبلیغ‌کنندگان خدمات مالی اکنون باید توسط سازمان رفتار مالی (FCA) مجوز بگیرند و ما کمپین‌های آگاهی مصرف‌کننده را در مورد چگونگی تشخیص رفتار متقلبانه اجرا می‌کنیم.

مردم همچنین می توانند با چند کلیک ساده این محتوا را گزارش کنند و ما با پلیس برای حمایت از تحقیقات آنها همکاری می کنیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر