19 ارديبهشت 1402 - 07:00
در گفتگو با ایبِنا بررسی شد؛

پیش بینی بورس امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

پیش بینی بورس امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
امروز و یا فردا قرمزی‌های بازار سهام جمع خواهد شد و به سمت بالا حرکت خواهد کرد.
کد خبر : ۱۵۰۱۳۴

نیما نائینیان، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: بررسی بازار سرمایه در بازار روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه حاکی از آن است که شاخص کل بازار سرمایه یکی از ریزشی‌ترین تاریخ بازار سرمایه را ثبت کرد و ۱۲۵ هزار و ۷۵۸ واحد معادل ۵.۲ درصد ریزش کرد. ضمن این که در روز گذشته نیز شاخص کل بازار سرمایه بیش از ۹۵ هزار واحد ریزش کرده بود.


این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: شاخص کل بورس که به دو میلیون ۶۰۰ هزار واحد نزدیک شده بود با ریزش این دو روز به دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد نزدیک شد.


نائینیان گفت: در سال گذشته که شاخص کل بازار سرمایه به یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد کاهش یافته بود، از آن روز به بعد رشد خود را شروع کرد و به دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نزدیک شد، به عبارت دیگر شاخص کل بورس در طی این مدت بازده ۱۰۰ درصدی را تجربه کرد.

 

این فعال بازار سرمایه ابراز داشت: ریزش شاخص کل بورس در روز گذشته و در روز یک شنبه را می‌توان یک فاز اصلاحی دانست و نمی‌توان آن را ریزش بازار در نظر گرفت.


این تحلیل‌گر بازار‌های مالی عنوان کرد: مشخصلات و مولفه‌هایی ریزش و اصلاح شاخص کل بازار سرمایه کاملا متفاوت است و به عبارت دیگر شرایط فعلی بازار سهام با شرایط سال ۱۳۹۹ کاملا متفاوت است. چرا که در سال ۹۹ بسیاری از سهام‌ها حباب قیمتی را تجربه کردند، اما امروز بازار سهام ارزندگی بسیار زیادی دارد.


وی افزود: فاز اصلاحی در هر بازاری است و بازار سرمایه دو روزی است که وارد فاز اصلاحی شده است و فاز اصلاحی هیچ گونه تاثیر منفی در معاملات بازار سهام نخواهد داشت.


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد:خرید حقوقی‌های بازار در معاملات دیروز بسیار سنگین بود و خرید‌های حقوقی این نوید را به ما می‌دهد که فردا نیز با فعال‌تر شدن حقوقی‌های بازار سهام بتوانیم فروش‌های امروز بازار را جمع کنیم و امروز به خصوص در نیمه دوم معاملات امروز از حجم فروش‌ها کاسته و بر حجم خرید‌ها افزوده خواهد شد.

پیش بینی امروز شاخص کل بورس/ فروش‌های بازار توسط حقوقی‌ها جمع خواهد شد


وی افزود: در حجم معاملات دیروز ۱۴ میلیارد برگه سهام و بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات بود، این اعداد حاکی از وضعیت مناسب بازار سهام است، چرا که این اعداد بالاتر از میانگین هستند. این اعداد نوید بخش این موضوع هستند که فردا و یا پس فردا قرمزهای بازار سهام جمع خواهد شد و به سمت بالا حرکت خواهد کرد.


نائینیان در پایان تاکید کرد: سازمان بورس با تکنیک‌هایی که فراهم کرده است، مانند فعال کردن خرید بازارگردان‌ها و یا جلوگیری از فروش حقوقی‌ها موجب خواهد شد از شدت اصلاح کاسته شود و رفته رفته بازار به سمت سبزپوشی حرکت کند.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
۰
اینهم باعث امیدواریست . البته در هیچ‌جای دنیا بازار بورس ثابت و پیوسته به سمت بالا در حال صعود نیست وباید پیش بینی وکاهش ضرر وزیان فعالان بورس توسط مسئولین ومدیران انجام گیرد ،که ظاهرا ابن کار تا حدودی انجام گرفته است.
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها