18 ارديبهشت 1402 - 17:46

تلاش جدید بایدن برای افزایش سقف بدهی

تلاش جدید بایدن برای افزایش سقف بدهی
بایدن با جمهوری خواهان برای افزایش سقف بدهی ملاقات می‌کند.
کد خبر : ۱۵۰۱۳۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از خبرگزاری عمون - آمریکایی‌ها دور جدیدی از تنش میان رئیس‌جمهور جو بایدن و مخالفان جمهوری‌خواهش را پیش‌بینی می‌کنند که دو طرف در روز سه‌شنبه برای بحث در مورد افزایش سقف بدهی عمومی، در یک کشمکش که اثرات آن کل اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند، ملاقات کنند.

بایدن دموکرات در نشستی که دور تعیین کننده‌ای را در مبارزه برای نفوذ اقتصادی بین دو حزب آغاز خواهد کرد که چشم آن‌ها به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ است، میزبان دو رهبر جمهوری خواه کنگره، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان و میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، در کاخ خواهد بود.

تاکنون بحث حول محور افزایش سقف بدهی عمومی، یک اقدام معمولی بود که بدون هیچ بحثی اتخاذ می‌شد. چراکه دولت ایالات متحده اغلب بیش از بودجه خود هزینه می‌کند، اما نمی‌تواند بدون تایید کنگره وام اضافی بگیرد.

اما در سال جاری، جمهوری خواهان برای موافقت با افزایش سقف بدهی و در نتیجه اجتناب از نکول واشنگتن در قبال بدهی خود، در راستای این موضع که رئیس جمهور در مدیریت اقتصادی خود اسرافگر و غیرمسئول بود، شرط گذاشتند.

چند روز قبل از این نشست که با حضور حکیم جفریس، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان و رهبر اکثریت دموکرات در سنا، چاک شومر، برگزار می‌شود، بایدن جمهوری خواهان را متهم کرد که اقتصاد کشور را به گروگان گرفته اند.

بایدن که امیدوار است در انتخابات ۲۰۲۴ دومین دوره ریاست جمهوری را به دست آورد، تاکید می‌کند که اولویت افزایش سقف بدهی است و سپس می‌توان درباره کاهش بودجه برای کاهش بدهی ۳۱ تریلیون دلاری که بزرگترین بدهی در جهان است، بحث کرد.

این در حالی است که بحث در مورد اینکه کدام مرحله مقدم بر دیگری است ممکن است طبیعی باشد، با این حال، با وجود اینکه زمان رو به پایان است و احتمال عدم پرداخت بدهی‌های ایالات متحده به طور جدی در افق ظاهر می‌شود، این به آزمون اراده‌های سیاسی تبدیل شده و هر یک از طرف‌ها به موقعیت خود چسبیده اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر