20 ارديبهشت 1402 - 12:30
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

افزایش حقوق بازنشستگان اعمال شد/ آخرین وضعیت بیمه کارگران ساختمانی و اجرای طرح کالابرگ الکترونیک

افزایش حقوق بازنشستگان اعمال شد  آخرین وضعیت بیمه کارگران ساختمانی و اجرای طرح کالابرگ الکترونیک
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی در اردیبهشت‌ماه خبر داد.
کد خبر : ۱۵۰۲۱۹

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ سید صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت در حاشیه جلسه هیئت دولت در گفتگو با خبرنگاران گفت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری مرمت و به نحوی حق مسکن و حق اولاد آن‌ها اضافه و ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه این افزایش‌ها برای فروردین‌ماه مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز حساب می‌شود، توضیح داد: پرداختی‌ها از دیروز شروع شده و ان شاءالله حقوق همه بازنشستگان تامین اجتماعی با احتساب تمام مطالبات آن‌ها تا ۲۹ اردیبهشت پرداخت خواهد شد.

وی اظهار کرد: تقریبا ۵۰ هزار میلیارد تومان سازمان تامین اجتماعی تا پایان اردیبهشت پرداختی خواهد داشت که ان شاءالله مبارک همه عزیزان باشد.

 


بستر اجرای کالابرگ فراهم شد

 

مرتضوی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت کالابرگ، بیان کرد: در خصوص کالابرگ آنچه که وظیفه وزارتخانه ما است راه اندازی سامانه است. ما نیز سامانه کالابرگ را در سراسر کشور از دورترین نقاط تا کلانشهر‌ها راه اندازی کردیم.

وی با اعلام اینکه تا کنون حدود ۵۰ هزار واحد صنفی به سامانه متصل شده‌اند، افزود: پیش بینی ما این است که اگر بخواهیم این طرح را اجرایی کنیم به هر فروشگاه در روز در یک بازه زمانی ۲۰ الی ۲۵ روزه شاید ۲۰ تراکنش برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: از نظر وزارت تعاون، بستر اجرای کالابرگ کاملا فراهم است. رئیس جمهور نیز تاکیدات فراوانی برای اجرای موضوع کالابرگ داشتند. معاون اول رئیس جمهور نیز جلسات را در این زمینه تشکیل می‌دهند. ان شاءالله به محض اینکه منابع تامین و ابلاغ شود، بستر برای اجرای کالابرگ در سراسر کشور فراهم است.

 


آخرین وضعیت بیمه کارگران ساختمانی

 

مرتضوی در ادامه در پاسخ به پرسشی پیرامون بحث‌های مطروحه در رابطه با بیمه کارگران ساختمانی، بیان کرد: در بحث بیمه کارگران ساختمانی تقریبا بهمن ماه سال گذشته بود که مجلس طرحی را تصویب کرد و به دولت نیز ابلاغ شد. ضوابط و مقرراتی را خود مجلس تحت عنوان طرحی در رابطه با بیمه کارگران ساختمانی پیش بینی کرد. اکنون متوجه شدیم خود نمایندگان طرح اصلاحی دادند. امیدوار هستیم آنچه که خیر و مصلحت است به تصویب برسد. هرچه قانون شود ما اجرایی خواهیم کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر