26 ارديبهشت 1402 - 11:18
رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در گفتگو با ایبِنا:

ممنوعیت معاملات دلاری در عراق اثری بر بازار ارز ایران ندارد

ممنوعیت معاملات با دلار در عراق که در گذشته نیز وجود داشت، اثری بر بازار ارز کشور ندارد.
کد خبر : ۱۵۰۴۵۹

یحیی ال اسحاق؛ رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در گفتگو با خبرنگار ایبنا در رابطه با ممنوعیت معاملات دلار در عراق گفت: معاملات با دلار در عراق مثل بسیاری از کشور‌های دیگر در جهان، ممنوع است. این مسئله در گذشته نیز وجود داشته و خبری که دیروز در رابطه با ممنوعیت معاملات دلار در عراق و اثرات آن بر بازار ارز کشور منتشر شده مربوط به گذشته بوده است.

 

وی افزود: منفعت‌طلبان و معاندان با هدف اثر‌گذاری و ایجاد اختلال در بازار ارز کشور، این خبر که مربوط به گذشته بوده را دوباره منتشر کرده‌اند. ممنوعیت معاملات دلار در عراق در راستای مدیریت بازار ارز کشور عراق بوده است و هیچ اثری بر مناسبات ارزی ایران و عراق ندارد.


رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد: در حال حاضر مناسبات اقتصادی و ارزی با کشور عراق به خوبی انجام می‌شود و اقدامات بسیاری نیز در سال گذشته در جهت تسهیل این مناسبات انجام شده است.

 

وی افزود: سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد دلار صادرات به کشور عراق داشتیم که نسبت به سال قبل آن افزایش دارد. با اقداماتی که انجام شده چشم انداز خوبی برای افزایش مناسبات با عراق در سال ۱۴۰۲ شکل گرفته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر