26 ارديبهشت 1402 - 14:16
دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق در گفتگو با ایبِنا:

امکان ممنوعیت معاملات دلار در عراق وجود ندارد/ مبادلات ارزی با ایران تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت

امکان ممنوعیت معاملات دلار در عراق وجود ندارد  مبادلات ارزی با ایران تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت
معاملات کشور عراق بیشتر به صورت نقدی است و امکان ممنوعیت معاملات دلار در این کشور وجود ندارد.
کد خبر : ۱۵۰۴۷۰

سید حمید حسینی؛ دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق، در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره ممنوعیت مبادله با دلار در عراق اظهار کرد: هیچ‌کدام از خبرگزاری‌های رسمی هیچ خبری درباره این مسئله منتشر نکرده‌اند و این خبر تنها توسط برخی از مبادی غیررسمی منتشر شده است.

وی افزود: البته مشاهدات میدانی دیروز در کشور عراق نشان‌دهنده این بود که برخی از صرافی‌ها بیان کرده‌اند که مبادلات داخلی کشور عراق نباید با ارز باشد و معاملات داخلی باید با دینار انجام شود. اما حقیقت این است که اقتصاد کشور عراق دلارزده است و مبادلات داخلی این کشور بیشتر به صورت نقدی انجام می‌شود؛ بنابراین امکان اجرایی شدن چنین تصمیمی در کشور عراق به سختی ممکن است.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت: شبکه بانکی کشور عراق در معاملات این کشور نقش زیادی ندارد و مردم عراق درآمدهایشان را بیشتر از طریق دلار نگهداری می‌کنند و دینار‌های عراق پاسخگوی تمام معاملات این کشور نیست.

حسینی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: علاوه براین ممنوعیت معامله با دلار مربوط به معاملات داخلی این کشور مثل معاملات خودرو، ملک و ... می‌شود و تاثیری بر مبادلات ارزی ایران و عراق ندارد. شرایط داخلی عراق نیز به گونه‌ای نیست که معاملات دلار ممنوع شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر