28 ارديبهشت 1402 - 14:59

افزایش ۵۵۵ درصدی صادرات غلات روسیه به ژاپن

افزایش ۵۵۵ درصدی صادرات غلات روسیه به ژاپن
آمار‌های وزارت دارایی ژاپن کل واردات از روسیه را نشان می‌دهد که واردات غلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۵۰۵۴۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، آمار‌های وزارت دارایی ژاپن امروز پنجشنبه نشان داد که واردات غلات از روسیه در ماه آوریل ۵۵۴.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

واردات ماهی و فرآورده‌های ماهی نیز بر اساس داده‌های آماری منتشر شده از سوی این وزارتخانه در مدت مذکور به دلیل عدم واردات گوشت و فرآورده‌های گوشتی نسبت به فروردین ماه سال ۱۳۹۱، ۳۱.۴ درصد کاهش داشته است.

واردات سبزیجات نیز کاهش یافت، زیرا ژاپن در آوریل ۲۰۲۳ واردات خود را ۷۵.۱ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش داد.

پیش از این ژاپن تحریم‌هایی را علیه روسیه در رابطه با جنگ اوکراین اعمال کرده بود و از مسدود شدن دارایی‌های ۸۹۲ نفر و اعمال ممنوعیت صادرات ۸۳ موسسه ژاپنی از جمله بانک‌ها از ژاپن به ۳۶۳ سازمان، شرکت و موسسه مرتبط با این کشور خبر داده بود. همچنین سرمایه گذاری‌های جدید و برخی خدمات مالی را ممنوع کرد.

در همین زمینه پیش از نشست آتی سران گروه هفت در توکیو در ماه می‌آینده، یک روزنامه انگلیسی گزارش داد که اتحادیه اروپا و ژاپن معتقدند که پیشنهاد آمریکا برای ممنوعیت همه صادرات به روسیه "امکان پذیر نیست".

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر