31 ارديبهشت 1402 - 10:33

تصمیم جدید رهبران گروه ۷ برای مقابله با تهدید‌های اقتصادی

رهبران گروه ۷ با ابتکار جدیدی در نشست ژاپن برای مبارزه با تهدید اقتصادی موافقت کردند.
کد خبر : ۱۵۰۶۵۰

به گزارش ایبِنا و به نقل از اکونومیک، رهبران گروه ۷ با ابتکاری جدید برای مقابله با تهدید اقتصادی موافقت کردند و متعهد شدند که اقداماتی را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که هر بازیگری که تلاش می‌کند تا وابستگی اقتصادی را تسلیحاتی کند، شکست خواهد خورد و با عواقب آن مواجه خواهد شد.



رهبران در بیانیه‌ای گفتند: این ابتکار که پلتفرم هماهنگی برای تهدید اقتصادی نامیده می‌شود، از هشدار اولیه و به اشتراک‌گذاری سریع اطلاعات در مورد تهدید اقتصادی با اعضایی که به‌طور منظم برای مشاوره ملاقات می‌کنند، استفاده خواهد کرد.



رهبران گروه هفت در بیانیه‌ای پس از نشست هیروشیما ژاپن گفتند: جهان با افزایش نگران‌کننده حوادث ناشی از تهدید اقتصادی مواجه شده که به دنبال بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌های اقتصادی است.



در این بیانیه نامی از چین ذکر نشده است، اما در جزئیاتی که روز جمعه منتشر شد و طرح پیشنهادی را تشریح کرد، دولت بریتانیا به تلاش‌های چین برای استفاده از قدرت اقتصادی خود در مناقشات سیاسی با استرالیا و لیتوانی اشاره کرد.



این بیانیه همچنین رهبران گروه هفت را متعهد به همکاری عمیق در زمینه سخت‌تر کردن زنجیره‌های تامین کرد و خواستار نقش بزرگ‌تری برای کشور‌های کم‌درآمد در ارتقای انعطاف‌پذیری اقتصادی شد.



آن‌ها از همه کشور‌ها خواستند در ساخت شبکه‌های زنجیره تامین به اصول شفافیت، تنوع، امنیت، پایداری، اعتبار و قابل اعتماد بودن پایبند باشند.



این گروه همچنین با همکاری عمیق در اشتراک‌گذاری اطلاعات موافقت کرد، زیرا به دنبال ایجاد استاندارد‌های جدید برای فناوری‌های نسل بعدی است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر