05 خرداد 1402 - 14:03

کاهش قیمت طلا در هفته اخیر/ پیش‌بینی تداوم روند نزولی

کاهش قیمت طلا در هفته اخیر  پیش‌بینی تداوم روند نزولی
بازار طلا در هفته نخست خردادماه باثبات و آرام بود و دادوستد‌ها روال عادی را طی می‌کرد و قیمت‌ها نیز سیر نزولی داشت.
کد خبر : ۱۵۰۹۰۲

به گزارش ایبِنا، محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا گفت: درباره وضعیت بازار طلا در هفته نخست خردادماه اظهارداشت: طی دو هفته گذشته قیمت جهانی طلا با سیر نزولی همراه بود و در هفته‌ای که گذشت باز هم این روند کاهشی تکرار شد.

 

این کارشناس بازار طلا بیان کرد: در دو هفته اخیر قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی در مجموع ۶۰ دلار کاهش قیمت داشت یعنی در یک هفته اخیر ۲۷ دلار و در هفته قبل از آن ۳۳ دلار کاهش داشت و در آخرین معاملات روز گذشته بهای هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به ۱۹۵۱ دلار رسید.


وی افزود: در هفته‌ای که گذشت همچنان روند نزولی نرخ ارز و بهای اونس جهانی طلا را داشتیم و هر دو عامل باعث شد هم بازار باثبات باشد و هم قیمت‌ها کاهشی یابد در مجموع بازار آرام بود و متناسب با سیر نزولی نرخ ارز و بهای انس جهانی پیش می‌رفت.


این فعال بازار طلا گفت: در هفته گذشته سکه طرح قدیم ۳۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۴۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت. در دوره زمانی مذکور نیم سکه و ربع سکه تغییر قیمتی نداشت.


وی ادامه داد: قیمت هر مثقال طلای آب شده با توجه به کاهش بهای انس جهانی طلا،۱۹۰ هزار تومان و هر گریم طلای ۱۸ عیار ۴۴ هزار تومان کاهش قیمت داشت.


کشتی آرای گفت: حباب سکه با توجه به ثبات و آرامش بازار بدون تغییر بود و در آخرین معاملات ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

 

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده و حداقل در سه یا چهار روز آینده ثبات قیمت و کمی کاهش بها را داشته باشیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر