برنامه ویتنام برای کاهش ۴۴ درصدی صادرات برنج تا سال ۲۰۳۰

برنامه ویتنام برای کاهش ۴۴ درصدی صادرات برنج تا سال ۲۰۳۰
دولت ویتنام اعلام کرد که قصد دارد صادرات برنج خود را تا سال ۲۰۳۰ کاهش دهد.
کد خبر : ۱۵۰۹۹۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، دولت ویتنام در استراتژی صادرات برنج خود می‌گوید که درآمد حاصل از صادرات برنج تا سال ۲۰۳۰ به ۲.۶۲ میلیارد دلار در سال در مقایسه با ۳.۴۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ کاهش می‌یابد.

دولت ویتنام در استراتژی صادرات برنج خود اعلام کرد که قصد دارد صادرات برنج خود را تا سال ۲۰۳۰ از ۷.۱ میلیون تن در سال گذشته به ۴ میلیون تن در سال کاهش دهد.

بر اساس این سند که به تاریخ ۲۶ می‌و توسط رویترز مشاهده شده است، هدف این اقدام "ترویج صادرات برنج با کیفیت بالا، تضمین امنیت غذایی محلی، حفاظت از محیط زیست و سازگاری با تغییرات آب و هوایی است. "

در این سند آمده است که درآمد صادرات برنج ویتنام تا سال ۲۰۳۰ به ۲.۶۲ میلیارد دلار در سال در مقایسه با ۳.۴۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ کاهش می‌یابد.
یک تاجر برنج در شهر هوشی مین گفت: این استراتژی با وجود کاهش کشت برنج در ویتنام به دلیل تغییرات آب و هوایی و روی آوردن برخی کشاورزان به محصولات دیگر و پرورش میگو بسیار تهاجمی به نظر می‌رسد.

این تاجر افزود که برخی از کشاورزان برنج در دلتای مکونگ در حال تبدیل بخشی از مزارع خود به باغ هستند، اما اکثریت قریب به اتفاق هنوز به کشت برنج وابسته هستند.

این منطقه به دلیل افزایش سطح دریا در نتیجه تغییرات آب و هوایی، که منجر به افزایش قابل توجهی در شوری آب در دلتای رودخانه مکونگ شد، شاهد تمایل فزاینده‌ای به ایجاد مزارع پرورش میگو (میگو) بود.


قابل ذکر است که ویتنام پس از هند و تایلند سومین صادرکننده برنج در جهان است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر