هشدار سازمان ملل درباره تشدید خطر گرسنگی در ۱۸ نقطه دنیا

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد هشدار داده است که ناامنی غذایی در ۱۸ نقطه حساس جهان به شدت افزایش خواهد یافت.
کد خبر : ۱۵۱۰۹۹

به گزارش ایبِنا، گزارش مشترکی که توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و برنامه جهانی غذا منتشر شد، خواستار اقدام فوری بشردوستانه برای نجات جان انسان‌ها و جلوگیری از گرسنگی و مرگ در نقاطی شد که انتظار می‌رود گرسنگی بین ژوئن تا نوامبر ۲۰۲۳ تشدید شود.

بر اساس این گزارش افغانستان، بورکینافاسو، هائیتی، مالی، نیجریه، سومالی، سودان جنوبی، سودان و یمن در بالاترین سطح خطر ناامنی شدید غذایی قرار دارند.

در این گزارش به خطرات ناشی از گسترش بحران سودان و اثرات منفی خطرناک آن بر کشور‌های همسایه اشاره شده و آمده است: این بحران همچنین موجب بدتر شدن شوک‌های اقتصادی و فرو رفتن کشور‌های با درآمد پایین و متوسط ​​در بحران عمیق فزاینده‌ای می‌شود.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد گفت که تمام «نقاط داغ» شناسایی شده در این گزارش جوامعی را در معرض خطر شرایط فاجعه بار قرار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، کشور‌های مذکور در حال حاضر در سطوح شدید ناامنی غذایی قرار دارند و با عواملی مواجه هستند که می‌تواند به طور جدی این وضعیت را تشدید کند. لبنان نیز به فهرست «نقاط داغ» سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحده اضافه شده است. از سپتامبر ۲۰۲۲ کشور‌های مالاوی و ۴ کشور در آفریقای مرکزی نیز به این فهرست افزوده شدند.

در اوایل ماه مه، شبکه جهانی مقابله با بحران‌های غذایی گزارش داد که حدود ۲۵۸ میلیون نفر در ۵۸ کشور در سال ۲۰۲۲ به شدت در ناامنی غذایی قرار داشتند که این رقم در سال قبل از آن ۱۹۳ میلیون نفر بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر