طی یک دیدار غیرمنتظره از لاوروف

کنیا از تقویت روابط تجاری با روسیه خبر داد

کنیا از تقویت روابط تجاری با روسیه خبر داد
ویلیام روتو رئیس جمهور کنیا از سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه استقبال کرد.
کد خبر : ۱۵۱۱۲۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، بر اساس آخرین داده‌های دولت کنیا، کنیا در سال ۲۰۲۲ در ازای واردات ۲۶۶ میلیون دلاری از روسیه، ۵۵ میلیون دلار کالا به روسیه صادر کرد.

مقامات کنیا روز دوشنبه اعلام کردند که نایروبی روابط تجاری خود با روسیه را در جریان سفر غیرمنتظره سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تقویت خواهد کرد.

سفر لاوروف به کنیا به دنبال سفر آفریقایی همتای اوکراینی وی، دیمیترو کولبا، در هفته گذشته انجام می‌شود که شامل اتیوپی و رواندا نیز می‌شود، زیرا مسکو و کی یف در تلاش برای افزایش نفوذ خود در قاره آفریقا هستند.

در بیانیه‌ای که در پایان دیدار با وزیر خارجه روسیه منتشر شد، روتو تایید کرد که نایروبی "خواهان راه حلی با احترام متقابل برای مناقشه است. "

بر اساس این بیانیه، رئیس‌جمهور کنیا همچنین از ضعیف بودن روابط تجاری بین نایروبی و مسکو با وجود «توانمندی‌های عظیم» دو کشور ابراز تاسف کرد و بر اساس این بیانیه از امضای یک توافق‌نامه تجاری خبر داد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

قابل ذکر است که کنیا در سال ۲۰۲۲ کالا‌هایی به ارزش ۵۵ میلیون دلار به روسیه صادر کرده است، در حالی که طبق آخرین داده‌های دولت کنیا، این کشور ۲۶۶ میلیون دلار واردات داشته است.

روتو تاکید کرد که آفریقا باید در شورای امنیت سازمان ملل متحد باشد و روسیه یکی از پنج کرسی دائمی را اشغال کند.

گفتنی است که لاوروف از زمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین در پایان فوریه ۲۰۲۲، دو بار به آفریقا سفر کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر