بانک مرکزی اروپا: منطقه یورو هنوز بر تورم غلبه نکرده است

بانک مرکزی اروپا: منطقه یورو هنوز بر تورم غلبه نکرده است
معاون رئیس بانک مرکزی اروپا، تأیید کرد که منطقه یورو هنوز بر تورم غلبه نکرده است.
کد خبر : ۱۵۱۲۶۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، معاون رئیس بانک مرکزی اروپا، لوئیس دو گویدو، به کاهش نرخ تورم در ماه می‌ در تعدادی از کشور‌های منطقه یورو از جمله فرانسه اشاره و تأیید کرد که منطقه یورو هنوز بر تورم غلبه نکرده است.

لوئیس دی گویدو، معاون بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که تورم در ماه می‌ در تعدادی از کشور‌های منطقه یورو از جمله فرانسه کاهش یافته است و تاکید کرد که نبرد با "افزایش قیمت‌ها هنوز حل نشده است."

گیندوس هنگام ارائه آخرین گزارش بانک مرکزی اروپا درباره ثبات مالی به خبرنگاران گفت: داده‌های تورم امروز و دیروز مثبت بود، اما پیروزی بر تورم هنوز به دست نیامده است؛ و او اذعان کرد که توسعه قیمت یک مسیر درستی را دنبال می‌کند.

بر اساس داده‌های موقت، شاخص قیمت مصرف کننده در ماه می‌ کاهش یافت و به ۵.۱ درصد در فرانسه و ۳.۲ درصد در اسپانیا رسید.

بر اساس ارقام موقت منتشر شده، نرخ تورم در آلمان، بزرگترین قدرت اقتصادی اروپا، در ماه می‌ به دلیل کاهش قیمت انرژی به ۶.۱ درصد کاهش یافت.

در مواجهه با افزایش مداوم تورم، بانک مرکزی اروپا از ماه جولای سیاست افزایش شدید نرخ بهره را اتخاذ کرده است، که بانک مرکزی اروپا در گزارش شش ماهه خود در مورد ثبات مالی هشدار داد که ممکن است "نقاط ضعف" در سیستم مالی را آشکار کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر