کاهش صادرات دریایی گازوئیل روسیه

کاهش صادرات دریایی گازوئیل روسیه
صادرات دریایی گازوئیل روسیه در ماه می ۲۱ درصد کاهش یافت.
کد خبر : ۱۵۱۳۳۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، به گزارش رویترز، صادرات گازوئیل و نفت گاز روسیه از طریق دریا در ماه می ۲۱ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت و به حدود ۳.۱ میلیون تن رسید و عرضه به دلیل نگهداری فصلی پالایشگاه‌ها و افزایش تقاضای داخلی کاهش یافت.

ظرفیت استفاده نشده پالایش نفت خام برای ماه می‌ با افزایش ۵۰۰۰۰۰ تنی نسبت به برنامه قبلی به پنج میلیون تن افزایش یافت و چندین پالایشگاه دوره نگهداری را تمدید کردند.

از زمان اجرای کامل تحریم‌های اتحادیه اروپا بر فرآورده‌های نفتی روسیه در ۵ فوریه، بازرگانان صادرات گازوئیل از بنادر روسیه را به کشور‌های آفریقا، آسیا و خاورمیانه تغییر دادند. پیش از این اروپا خریدار اصلی این محصولات بود.


بر اساس داده‌های Refinitiv، گازوئیل با مبدا روسیه ارسال شده به ترکیه از ۱.۲ میلیون تن در ماه آوریل به حدود ۹۰۰۰۰۰ تن در ماه می‌ کاهش یافته است.

بندری که حدود نیمی از محموله‌ها در آن تخلیه می‌شود هنوز مشخص نشده است.

یکی از بازرگانان گفت که مقداری گازوئیل روسیه از یک کشتی به کشتی دیگر در نزدیکی بندر مرسین ترکیه منتقل می‌شود.

داده‌های Refinitiv نشان داد که نزدیک به ۰.۴۳ میلیون تن گازوئیل بارگیری شده در بنادر روسیه در دریای بالتیک به مقصد برزیل در ماه گذشته بوده است.

ترکیه و برزیل مقاصد اصلی صادرات گازوئیل از بنادر روسیه در سال جاری هستند.

داده‌های Refinitiv نشان داد که ترکیه ۵.۲ میلیون تن و برزیل ۱.۶ میلیون تن در دوره ژانویه تا می دریافت کرده‌اند، در حالی که در کل سال ۲۰۲۲ به ترتیب ۵ میلیون تن و ۷۴۰۰۰ تن برای دو کشور دریافت شده است.


این داده‌ها نشان می‌دهد که کل صادرات گازوئیل روسیه به کشور‌های آفریقایی از ۰.۹ میلیون تن در ماه آوریل به حدود ۰.۵ میلیون تن در ماه می‌ رسیده است.

توگو، لیبی و تونس بزرگترین واردکنندگان هستند.

داده‌های Refinitiv نشان می‌دهد که ۳۲۵۰۰۰ تن دیزل روسی دیگر در ماه می از یک کشتی به کشتی دیگر در نزدیکی بندر کالاماتا یونان بارگیری شده است.

مقصد نهایی اغلب ناشناخته بود، اما تاجران گفتند که انتظار داشتند در آسیا یا خاورمیانه باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر