13 خرداد 1402 - 20:57

تزریق ۶۶ هزار میلیارد تومان به پروژه مسکن ملی

تاکنون یک میلیون و ۱۴ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده‌اند که نسبت به پایان سال گذشته ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر : ۱۵۱۳۴۷

به گزارش ایبِنا، یک میلیون و ۱۴ هزار نفر در پروژه نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده‌اند و ۶۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی به حساب سازندگان واریز شده است. از این رقم حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان توسط متقاضیان و ۴۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان توسط بانک به پروژه‌ها تزریق شده است.

پایان سال گذشته تعداد افتتاح حساب‌ها در طرح نهضت ملی مسکن ۸۹۴ هزار نفر بود که با توجه به یک میلیون و۱۴ هزار نفر فعلی، آمار از رشد ۱۳ درصدی متقاضیان موثر این طرح حکایت دارد.

دولت سیزدهم تا کنون یک میلیون و ۲۳۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله‌ی اجرا رسانده که ۱۵۰ هزار واحد به شکل گروهی، ۵۵۰ هزار واحد توسط انبوه‌سازان، ۱۱۵۰ واحد توسط نیرو‌های مسلح، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده، ۱۰۰ هزار واحد خودمالکی، ۲۲۰ هزار واحد مسکن روستایی، اجرایی و عملیاتی شده است.



حذف نیازمندان، هرگز!

با توجه به این‌که بعضی متقاضیان توانایی پرداخت آورده را ندارند دولت قصد دارد در مواردی سهم آورده را پس از تکمیل واحد‌ها از آن‌ها دریافت کند. در روز‌های اخیر با افزایش سقف تسهیلات از ۴۵۰ به ۵۵۰ میلیون تومان امیدواری به افزایش سرعت اجرای پروژه‌ها بیشتر شده است. از طرف دیگر وام ۴۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن برای دهک‌های ۱ و ۲ و همچنین وام ۳۰۰ میلیون تومانی برای دهک‌های ۳ و ۴ به تصویب رسیده است. هر دوی این وام‌ها با نرخ سود ۲ درصد و مدت بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود.

رییس‌جمهور چند روز قبل وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های ذیربط را مأمور کرد تدابیر لازم را به گونه‌ای عمل آورند تا افراد نیازمند و حائز شرایط که از تمکن مالی برای تأمین پیش پرداخت‌ها برخوردار نیستند از لیست متقاضیان در طرح مسکن خارج نشوند.

پیشرفت فیزیکی واحد‌هایی که مرحله‌ی ساخت رسیده‌اند متفاوت است. در برخی مناطق پروژه‌ها در مرحله آماده‌سازی زمین قرار دارد و بعضی به مرحله‌ی نازک‌کاری رسیده است. مسئولان وزارت راه و شهرسازی می‌گویند که در سال جاری هر ماه شاهد افتتاحاتی در طرح نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر