جهش قیمت نفت به دنبال تصمیم اخیر اوپک پلاس

نفت در معاملات اولیه آسیا بیش از دو دلار جهش کرد.
کد خبر : ۱۵۱۳۸۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، ساعاتی پس از آن که عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان، متعهد شد از ماه جولای تولید خود را یک میلیون بشکه دیگر کاهش دهد، قیمت نفت در اوایل معاملات آسیایی روز دوشنبه بیش از 2 دلار در هر بشکه جهش کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت در ساعت 22:19 به وقت گرینویچ 2.29 دلار یا 3 درصد افزایش یافت و به 78.42 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که پیش از این به بالاترین سطح خود یعنی 78.73 دلار در هر بشکه رسیده بود.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 2.27 دلار یا 3.2 درصد افزایش، به رکورد 74.01 دلار در هر بشکه رسید.

دیروز یکشنبه، وزارت انرژی عربستان از تمدید کاهش داوطلبانه تولید نفت به میزان 500 هزار بشکه در روز تا پایان دسامبر 2024 با هماهنگی برخی از کشورهای شرکت کننده در توافق اوپک پلاس در سی و پنجمین نشست وزیران خبر داد.

علاوه بر موارد فوق، عربستان سعودی کاهش داوطلبانه اضافی در تولید نفت خام خود به میزان یک میلیون بشکه در روز را از ماه جولای به مدت یک ماه قابل تمدید اجرا خواهد کرد تا تولید این کشور به 9 میلیون بشکه در روز برسد. .

و الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که اوپک پلاس کاهش کلی تولید نفت خود را به میزان 3.66 میلیون بشکه در روز تا پایان سال 2024 تمدید می کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر