قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت
روز سه‌شنبه قیمت نفت کاهش یافت و سودهای قبلی که در پی اعلام عربستان سعودی مبنی بر کاهش بیشتر تولید به وجود آمده بود را کاهش داد.
کد خبر : ۱۵۱۳۹۲

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، بهای معاملات آتی نفت برنت در ساعت ۳:۵۰ صبح به وقت تهران با ۲۳ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش به ۷۶.۴۸ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۵ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش به ۷۱.۹۰ دلار در هر بشکه رسید. چند ساعت پس از آنکه عربستان سعودی اعلام کرد تولید نفت خود در ماه جولای با یک میلیون بشکه کاهش به ۹ میلیون بشکه در روز خواهد رساند، روز دوشنبه نفت برنت ۲.۶ دلار و قیمت نفت خام آمریکا تا ۳.۳ دلار افزایش یافت.

این کاهش داوطلبانه، بزرگ‌ترین کاهش سال‌های اخیر عربستان سعودی، در راس توافق گسترده اوپک و متحدانش شامل روسیه برای محدود کردن عرضه در سال ۲۰۲۴ است، در حالی که اوپک پلاس به دنبال افزایش قیمت نفت است. اوپک پلاس حدود ۴۰ درصد از نفت خام جهان را تولید می‌کند. با این حال، بسیاری از این کاهش تولید‌ها که پس از نشست اوپک در وین در روز یکشنبه اعلام شد، ممکن است تأثیر واقعی نداشته باشند و این گروه اهداف تولید روسیه، نیجریه و آنگولا را کاهش داده تا آن‌ها را با سطح واقعی تولید فعلی تطبیق دهد.

فعالان بازار منتظرند تا ببینند که آیا فدرال رزرو ایالات متحده نرخ‌های بهره را در ژوئن افزایش می‌دهد یا نگه می‌دارد تا سرنخ‌های معاملاتی بیشتری داشته باشند. نرخ‌های بهره بالاتر می‌تواند تقاضای انرژی را کاهش دهد. داده‌های روز دوشنبه نشان داد که بخش خدمات ایالات متحده در ماه می‌ رشد کمی داشت و سفارش‌های جدید باعث کاهش امید‌ها از خودداری فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره شد. گزارش شده که معامله گران احتمال توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را در جلسه ۱۳ تا ۱۴ ژوئن ۷۸ درصد ارزیابی کردند.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا روز دوشنبه به «نشانه‌های تعدیل» در هسته تورم منطقه یورو اذعان کرد، اما مجدداً تأکید کرد که هنوز خیلی زود است که بتوان اوج را در این معیار کلیدی رشد قیمت اعلام کرد و انتظارات افزایش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی اروپا را در این ماه و ماه بعد افزایش داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر