معضل بازپرداخت وام مسکن در بانک‌های آمریکایی/ ۲۰۰۸ دیگری در راه است؟

معضل بازپرداخت وام مسکن در بانک‌های آمریکایی  ۲۰۰۸ دیگری در راه است؟
فایننشال تایمز گزارش داد که بانک‌های آمریکایی حاضر به بازپس‌گیری اقساط وام‌های مسکن با نرخ‌های تخفیفی شده‌اند.
کد خبر : ۱۵۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، به گزارش «فایننشال تایمز» انگلیس، برخی از بانک‌های آمریکایی در تلاش برای کاهش مواجهه خود با بازار بی‌ثبات تجاری املاک و مستغلات، آماده می‌شوند تا وام‌های املاک و مستغلات را با قیمت‌های تخفیفی بفروشند.

این رویکرد حتی زمانی که وام گیرندگان موظف به پرداخت خود هستند نیز در حال انجام است و حتی زمانی که وام گیرندگان خوش حسابی می‌کنند، وام دهندگان حاضرند بدهی آنها را با نرخ‌های پایین تسویه کنند.

پس از چندین هشدار، در شرایط آشفتگی اخیر در صنعت بانکداری منطقه‌ای ایالات متحده، برخی از وام دهندگان اکنون مایل به پذیرش زیان و بازپس‌گیری به اصطلاح وام مسکن با نرخ کمتر هستند.

یک شرکت تحقیقاتی متمرکز بر املاک تجاری با اشاره به اینکه HSBC ایالات متحده در حال فروش صد‌ها میلیون دلار وام تجاری املاک است، گفت: "این واقعیت که بانک‌ها می‌خواهند وام بفروشند در بسیاری از گفتگو‌ها مطرح می‌شود. "

این شرکت افزود: در حالی که عمل تخلیه وام‌های اجرا شده به اندازه بحران سال ۲۰۰۸ رایج نیست، بسیاری از فعالان بازار انتظار دارند حجم معاملات در سال جاری و سال آینده افزایش یابد.

در اوایل ماه گذشته، وب‌سایت آمریکایی «بلومبرگ» نشان داد که پس‌انداز‌کنندگان در بانک‌هایی که اخیراً سقوط کرده‌اند، به دنبال جایگزین‌هایی هستند تا پول مازاد خود را حفظ کنند و نرخ بهره بهتری دریافت کنند.

در دهم ماه جاری، مقامات آمریکایی از تعطیلی بانک سیلیکون ولی که به جامعه فناوری نزدیک است و به طور ناگهانی در وضعیت ورشکستگی شدید قرار گرفت، خبر دادند و مدیریت سپرده‌های خود را به شرکت بیمه سپرده فدرال آمریکا سپردند.

برخی از مدیران مالی و سرمایه‌گذاران به طور فزاینده‌ای نگران این موضوع هستند که سقوط بانک سیلیکون ولی (SVB) می‌تواند تأثیری دومینویی بر دیگر بانک‌های ایالات متحده داشته باشد، مگر اینکه قانون‌گذاران اوایل این هفته برای محافظت از سپرده‌های بیمه‌نشده خریدار پیدا کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر