انتظار دو برابر شدن سود خطوط هوایی در سال ۲۰۲۳

یاتا حدود ۳۰۰ شرکت هواپیمایی را گرد هم می‌آورد که ۸۳ درصد از ترافیک مسافران در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند.
کد خبر : ۱۵۱۴۲۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) دیروز دوشنبه انتظار داشت که با وجود افزایش شدید تقاضا با وجود افزایش قیمت بلیت، سود شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان در سال جاری دو برابر شود، اما شرکت‌ها هشدار می‌دهند که وضعیت هنوز شکننده است.

این انجمن - در حاشیه مجمع عمومی خود در استانبول - اعلام کرد که انتظاراتش برای سود شرکت‌های هواپیمایی نشان می‌دهد که این سود به ۹.۸ میلیارد دلار خواهد رسید که در مقایسه با ۴.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی همچنین برآورد‌های خود را از ضرر و زیان در سال ۲۰۲۲ به نصف کاهش داد و به ۳.۶ میلیارد دلار رساند.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی پیش بینی کرد که در سال ۲۰۲۳ حدود ۴.۳۵ میلیارد مسافر سفر کنند که تقریباً با رکورد ثبت شده در سال ۲۰۱۹ برابر با ۴.۵۴ میلیارد مسافر است.

ویلی والش، مدیرکل انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، گفت: عملکرد مالی خطوط هوایی بهتر از حد انتظار است و این سودآوری قوی بر چندین تحول مثبت استوار است؛ و به ویژه ترافیک هوایی از بازگشایی مرز‌های چین سود برده است.

طبق اعلام فدراسیون، تابستان امسال برای سفر‌های هوایی بهتر از گذشته خواهد بود، اما همچنان چالش‌هایی در زمینه‌هایی مانند کنترل ترافیک هوایی و اعتصابات در فرانسه وجود دارد.

سطح درآمد پیش بینی شده برای سال ۲۰۲۳ نیز به سطوح قبل از همه گیری نزدیک است. این رقم در مقایسه با ۸۳۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۸۰۳ میلیارد دلار خواهد رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر