جریمه ۲۰ میلیون دلاری مایکروسافت به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان

جریمه ۲۰ میلیون دلاری مایکروسافت به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان
مایکروسافت به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان ۲۰ میلیون دلار جریمه شد.
کد خبر : ۱۵۱۴۳۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الامارات الیوم، مقامات ایالات متحده دیروز اعلام کردند که مایکروسافت با پرداخت ۲۰ میلیون دلار جریمه برای رفع اتهامات مربوط به جمع آوری اطلاعات شخصی کودکان بدون رضایت والدین موافقت کرده است.

براساس اعلام کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده مایکروسافت اطلاعات شخصی کودکانی که از بازی های رایانه ای ایکس باکس بدون اطلاع والدین یا کسب رضایت آنها استفاده می کنند، جمع آوری می کند، در حالی که این اطلاعات را به صورت غیرقانونی نگهداری می‌کند.

این آژانس گفت که اقدامات مایکروسافت قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان را نقض می کند.

علاوه بر جریمه، مایکروسافت متعهد به تقویت اقدامات برای محافظت از حریم خصوصی کاربران جوان دستگاه بازی ایکس باکس خواهد بود.

کمیسیون تجارت فدرال اعلام کرد که حفاظت‌های تحت قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان را به سایر توسعه‌دهندگان بازی که داده‌های کودکان را با مایکروسافت به اشتراک می‌گذارند، گسترش خواهد داد.

ساموئل لوین، مدیر دفتر حمایت از مصرف‌کننده کمیسیون تجارت فدرال، گفت: «دستور پیشنهادی ما محافظت از حریم خصوصی فرزندانشان را برای والدین آسان‌تر می‌کند و میزان اطلاعاتی را که مایکروسافت می‌تواند درباره کودکان جمع‌آوری و نگهداری کند، محدود می‌کند».

توافق بین مایکروسافت و مقامات باید توسط یک دادگاه فدرال به تصویب برسد تا لازم‌الاجرا شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر