۶۷۵ میلیون نفر در جهان بدون برق زندگی می‌کنند

۶۷۵ میلیون نفر در جهان بدون برق زندگی می‌کنند
معاون رئیس بانک جهانی گفت: جهان با "کاهش سرعت جهانی تامین برق" مواجه است.
کد خبر : ۱۵۱۴۵۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل المیادین، گوانگشی چن، معاون رئیس بانک جهانی در بیانیه‌ای گفت که جهان با "کاهش سرعت جهانی تامین برق" مواجه است.

گزارشی که توسط چندین سازمان از جمله سازمان بهداشت جهانی و بانک جهانی منتشر شده است، بیان می‌کند که ۶۷۵ میلیون نفر در جهان بدون برق زندگی می‌کنند که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها در جنوب صحرای آفریقا هستند.

بر اساس این گزارش، جهان قادر به دستیابی به هدف توسعه پایدار که توسط کشور‌های عضو سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ برای تضمین انرژی پاک و مقرون به صرفه برای همه تا سال ۲۰۳۰ اتخاذ شد، نخواهد بود.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی گفت: «در حالی که انتقال به انرژی پاک سریع‌تر از آن چیزی که بسیاری تصور می‌کنند در حال پیشرفت است، کار زیادی برای ارائه دسترسی پایدار، ایمن و مقرون به صرفه به خدمات انرژی مدرن برای میلیارد‌ها نفر از مردم محروم باقی مانده است.»

اگرچه تعداد افرادی که در دهه گذشته بدون برق زندگی می‌کنند تقریباً به نصف کاهش یافته است، ۶۷۵ میلیون نفر همچنان بدون برق خواهند بود.

حدود ۸۰ درصد از آن‌ها در جنوب صحرای آفریقا زندگی می‌کنند، جایی که محرومیت از برق مشابه آنچه در سال ۲۰۱۰ بود، باقی مانده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر